2.4

Snuff Trap

Michelle lever i Paris med René, som är inflytelsefull politiker. En morgon så upptäcker Michelle att hennes 18-åriga dotter Lauren inte kommit hem från en krogkväll. René vill inte blanda in polisen, eftersom han inte vill ha en skandal som kan påverka sin politiska karrär negativt. De bestämmer sig istället för att anlita en privatdetektiv. Det visar sig att Lauren har kidnappats för att utnyttjas av en liga som producerar snuff. Detektiven drar sig dock ur fallet eftersom han fruktar för sitt liv och Michelle bestämmer sig för att själv finna sin dotter. Jakten går genom porrträsken i Paris, Amsterdam och Hamburg.

Originaltitel Snuff Movie - La morte in diretta
Alternativ titel Trappola diabolica, Snuff Killer - la morte in diretta
Regissör Bruno Mattei
Manus Gianni Paolucci, Bruno Mattei
Genre Thriller, 2000-tal
Skådespelare Carla Solaro, Gabriele Gori, Carlo Mucari, Federica Garuti, Anita Auer, Achille Brugnini, Albert Ruocco, Valerio Alessandrini, Raul Tilli, Tony Calandrino, Roy Gerace, Nadir Mura
Filmnummer 20226

niebaotan
2015-12-25
Ja vad fan Mattei. Sa jakla illa ar ju detta anda inte. Blir ju egentligen aldrig trakig, samtidigt aldrig sarskilt bra. Battre an sitt rykte dock. 2+
schramm
2013-05-28
Håll i er när Mattei visar hur produktionsvärden ska se ut då Michelle är ute och vandrar i Amsterdam/Paris/whatever i vad som känns som en halv evighet. Producenterna måste ha jublat. Monotage var tydligen tha shit 2004! Annars har valfri SOV-porrfilm högre budget än det här (och framförallt bättre ljussättning). Hysteriskt roligt dubbat och fylld med totalt meningslösa dialoger. Logiken slängde Mattei ut genom fönstret, eller också skrev han manuset på en coffe shop. Filmkonst på högnivå! Ciao Bruno!!
idd
2013-01-05
Bravo Mattei!!!
Ondskapt
2010-04-14
Fult och smutsigt så det räcker och blir över, men samtidigt förvånansvärt icke-tråkigt. Sen är det ju så förfärligt dumt att det stundtals blir kul, med odödliga repliker levererade av fula öststatsmänniskor som troligen aldrig kommer ställa sig framför en kamera igen.
rhide
2008-08-01
Tja... ganska värdelös och med urusla skådespelare, men vad fan! Ganska underhållande! :) svag två eller stark etta?
filmmange
2007-10-31
En av Matteis bästa.
-CaZ-
2007-06-21
Hela produktionen påminner ju fan om en porrfilm...Det hade väl vart okej om det vart det också. Men Mattei har ju satt sina ambitioner lite väl högt (som för det mesta) men får i stället usla regissörer som t.ex Umberto Lenzi att framstå som inte helt värdelösa...Nej Mattei hade inte mycket att komma med någon gång, lika bra var väl det...
NoWireHangers
2004-12-06
Håller med PS. En av de bättre Mattei-filmer jag sett.
ThrashingMad
2004-11-10
Sleaze.
PUNGentSTENch
2004-03-23
Underhållande sleaze och inte alls lika dålig som sitt rykte. Bland de bättre av Matteis filmer som jag har sett.