3.2

Snow Angels

Arthur är diskplockare på en kinarestaurang, spelar trombon i skolans marschorkester och håller ögonen på smarta, roliga och udda Lila som definitivt har koll på honom. Men medan Arthur trevande närmar sig sin första romans vacklar och spricker de långa förhållandena i vuxenvärlden omkring honom, vilket drar in Arthur i en spiral av händelser som förändrar hans värld för alltid.

Originaltitel Snow Angels
Regissör David Gordon Green
Manus David Gordon Green
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Michael Angarano, Jeanetta Arnette, Kate Beckinsale, Peter Blais, Brian Downey, Chase Duffy, Griffin Dunne, Carroll Godsman, Brian Heighton, Olivia Thirlby, Nicky Katt, Lita Llewellyn, Slavko Negulic, Leah Ostry, Connor Paolo, Sam Rockwell, Amy Sedaris

2017-04-14
Meh, massor med osympatiska personer jag inte bryr mig ett dugg om.
2016-09-20
Snark i kubik! Det här är en av de absolut tråkigaste filmerna jag någonsin sett, alla kategorier! Inte någon som helst handling över huvud taget! Att se färg torka är ett betydligt roligare tidsfördriv än det här eländet!
LuxLisbon2
2015-01-23
Nasta gang jag ar suicidal ska jag tanka pa att jag inte vill va Glenn.
bryngel
2014-09-18
Sam Rockwell är så jävla bra.
fors1984
2013-07-19
Har inte tillräckligt av DGG's personliga avtryck för att den ska höja sig över en rätt genomsnittlig amerikansk studie i misär. Beckinsale är felcastad, men Rockwell gör antagligen den bästa variationen av sin standardroll.
ryderup
2013-03-26
Vill vara mer än den lyckats vara.
jeremy_jones
2013-01-12
Intressant drama som vågar gå hela vägen. Inte klockren, men David Gordon Green har jag verkligen fått upp ögonen för på riktigt i och med den här. (4/6)
johannorlund
2012-03-31
Riktigt bra! Michael Angarano är HUR bra som helst, men den här filmen var lite för tragisk för min smak.
Kajanus
2012-02-12
Fullkomligt magnifik film av David Gordon Green som nuförtiden gått vilse i, för honom, fel territorium. Med Snow Angels visar han upp en bländande närvaro i hopplöshetens laglösa land. Snow Angels bemästrar både den vackra första kärleken och ett av livets stora förluster i samma bildrutor. Det finns inte en falsk scen eller en dålig prestation i detta mästerverk. En av 2007 års bästa filmer.
cpgrisen
2011-12-19