1.7

Sniper: Legacy

En beväpnad man avrättar högt uppsatta militärer en efter en. När Brandon Beckett informeras om att hans far har dödats, den legendariske skytten Thomas Beckett, ger sig Brandon ut för att ta kål på gärningsmannen.

Originaltitel Sniper: Legacy
Alternativ titel Sniper 5
Regissör Don Michael Paul
Manus Don Michael Paul, John Fasano
Genre Action, 2010-tal
Skådespelare Tom Berenger, Dennis Haysbert, George Zlatarev, Dominic Mafham, Woon Young Park, Mercedes Mason, Chad Michael Collins, Danko Jordanov, Vasil Enev, Alex Roe, Nestor Serrano, Doug Allen

Hanness
2021-01-11
Får bli en stabil 2a.
Djason
2021-01-10
Ok b rulle som fungerar. Berenger är så gammal nu så när han springer ser det ut som han trampar i sirap.
Bomkia
2018-06-09
Actionsekvenserna är måttligt underhållande men för det mesta riktigt bleka. Gillar den brittiska snipern, annars är det verkligen inga karaktärer man lägger på minnet. 2-
deswhip
2017-09-03
Jag tycker nog ändå filmen funkar som god actionunderhållning. Tom Berenger har åldrats väl (åtminstone i ansiktet) och det här är ju hans signaturkaraktär, han är fortfarande cool. Filmen är snyggt filmad i vackra inspirerande miljöer. Storyn är väldigt simpel men det har jag inga problem med. En sak däremot, ett möjligt trovärdighetsproblem... Jag är verkligen ingen expert i ämnet men jag har en känsla av att såna här "sniperdueller" (som tagits upp ännu en nivå i den här jämfört med tidigare filmer) är något som enbart existerar i sniperfilmerna... 3-
2015-09-10
Kul att se gamle Tom Berenger åter i rollen som Beckett, men det är tyvärr oxå allt. Trött oinspirerad standardaction med trist ramhandling och svartvita karaktärer.
jonbo
2015-04-18
Inget nytt, Berenger cashar in.
Xeno
2015-02-27
Känns som rätt enkel film att få till bra ändå. Behövs ingen datoranimation inga John Woo-linor, inget överdrivet avancerat skådespeleri. Men ändå lyckas dom kvadda rullen. Basgrejer som "one shot one kill" för en prickskytt är som helt bortblåst men även detaljer så uselt baskerstuk och kass vapenhantering bara... urk... Se första filmen i serien. Punkt.
GNStudios
2014-11-23
Inget vidare. Lite kul action men känns mer som en b film där man försöker mjölka titeln
kervisch
2014-10-06