2.1

Smokin' Aces 2: Assassins' Ball

En man vid namn Hal Leuco anställer ett gäng lönnmördare för att avrätta en kontorsråtta vid namn Walter Weed, vinnaren får 3 miljoner dollar.

Originaltitel Smokin' Aces 2: Assassins' Ball
Regissör P J Pesce
Manus Olatunde Osunsanmi, Olumide Odebunmi, Tom Abrams, P J Pesce
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Clayne Crawford, Tom Berenger, Michael Parks, Vinnie Jones, Tommy Flanagan, Martha Higareda, Autumn Reeser, Ernie Hudson, Keegan Connor Tracy, Maury Sterling, Christopher Michael Holley, David Richmond-Peck, Hrothgar Mathews, Jared Keeso, Jason Schombing

Sir_Lord
2013-08-18
en av de onödigaste uppföljarna någonsin.
AjaxSwan
2013-06-11
Nja, trött kopia av den första, med väldigt många logiska luckor och konstiga karaktärsbeslut. Egentligen en hyfsad "rakt-till-DVD" B-action, men när man har sett den magiska ettan så håller det inte med sådan här standard. 2:a (4/10)
trailer
2013-01-09
Karaktärsbaserad action med tunn tunn story. Fånig och förvirrande tvist att försöka göra den till en tvärtomfilm. Mera actionkomedi än komediaction...
Deepshit
2012-04-14
Meningslös uppföljare till en rätt så medioker film. Det finns egentligen inget nytt i 2:an, man har tagit precis samma handling och stereotypa karaktärer från den första filmen. Men effekterna är fulare, skådespelarna sämre och filmreferenserna fler. Det känns som man rakt av kopierat kända stilistiska drag från andra filmer. Men det finns en ljuspunkt i allt elände, 1:an blev betydligt bättre efter man sett Smokin' Aces 2.
tobr0003
2012-01-25
Jag tycker den var bättre än den första. Kanske var jag sugen på en halvkass hjärndöd lågbudget action just idag.
GinNTonic
2010-12-08
Helt klart underhållande för stunden, men når inte riktigt upp till en trea.
williamw
2010-11-23
Jag trodde att de skulle vara lite mer strukturerat, men nej nej.... pang boom på bara!! Den får en trea för att jag gillade slutet.... oväntat..
ekback
2010-10-11
Jäkligt underhållande film, grymt slut! :D Folk får säga vad de vill, men denna var mycket bättre än jag hade förväntat mig iaf, nästan värd en femma faktiskt. Skön musik också :)
angrybeaver
2010-10-05
Kunde dock ha varit så mycket mer.
Adoniram
2010-08-12
Tvärtemot de flesta tycker jag att uppföljaren var bättre än originalet. Lite bättre.