2.5

Small Crimes

Efter sex år i fängelse försöker en före detta polis bygga upp livet igen i sin hemstad, men det förflutna kommer ikapp honom.

Originaltitel Small Crimes
Regissör E L Katz
Manus E L Katz, Macon Blair
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nikolaj Coster-Waldau, Robert Forster, Jacki Weaver, Molly Parker, Gary Cole, Macon Blair, Michael Kinney, Daniela Sandiford, Shawn Lawrence, Pat Healy, Eddie Holland, Jasson Finney, Anatoly Zinoviev, Larry Fessenden, Glen Bowser, Tara Yelland

mammene
2023-09-19
Minst sagt en bedrövlig historia, man brukar vanligen hålla på huvudpersonen och det är svårt att släppa. Här blev man verkligen tvungen till slut, fast egentligen fanns det ingen man riktigt gillade. Obehaget spreds sig mer ju längre filmen pågick och ganska skönt när den var slut. Samtidigt kan en del av mig tycka att det var bra gjort hålla den destruktiva stilen filmen igenom.
ShenLong
2021-05-04
hade svårt att hänga med i vad som hände. huvudrollen betedde sig inte som en en ex-cop utan som en narkoman och småtjuv. mycket märkligt allting
Ghostface
2019-04-28
Bra karaktär men inte så mycket mer.
karlmats
2017-06-20
Jaime Lannister och chefen från Office Space slår sina douchebagiga påsar ihop och ska rädda dagen. Kul med en film som inte ens har en anti-hjälte i huvudrollen, NCW är verkligen ett riktigt praktarsle rakt igenom och även om det gör honom ganska svår att hålla på (hans enda försonande egenskap är väl egentligen att han är Jaime Lannister) så är det ändå spännande att följa hans resa och se hans historia rulla upp. Filmen känns genomtänkt och även om det kommer att riktas kritik mot det icke-traditionella upplägget så tycker jag ändå att den var klart sevärd på sitt eget lilla skruvade vis. Det får bli en 3a även om den inte är jättestark.
Murvel48
2017-05-05
Bra film om en oduglig loser som förstör allt i sin väg. Mycket välspelat.