2.4

Smaken av hunger

Restaurang Malus drivs av Carsten och Maggie, som inte bara ägnar maten stor kärlek och omtanke, utan också varandra och sina barn. Det är bara en stjärna i Michelinguiden som saknas! När målet är som närmast får Carsten ett brev från en okänd avsändare som förändrar allt till kaos.

Originaltitel Smagen av sult
Alternativ titel A Taste of hunger
Regissör Christoffer Boe
Manus Christoffer Boe, Tobias Lindholm
Genre Drama, Romantik
Skådespelare Katrine Greis-Rosenthal, Nikolaj Coster-Waldau, Flora Augusta, Charlie Gustafsson, August Vinkel, Nicolas Bro, Maj-Britt Mathiesen, Dag Malmberg

KyLLo
2024-01-06
Den här filmen intresserar mig egentligen inte alls. Handling och dialog är ointressant och till och med skådespeleriet tycker jag sviktar emellanåt. Några svenskar mitt bland alla danskar som försöker smälta in genom att väva in några danska ord i svenskan, vilket inte hjälper.
mammene
2023-12-17
Fick inga direkta känslor för det här, det hela kändes sterilt. Skådespelet kändes konstlat, men det värsta var Charlie Gustafsson som helt saknade inlevelseförmåga. Hans insats blev bara pinsam så det var väldigt svårt att ta honom på allvar överhuvudtaget. Annars intressant med restaurangmiljö som kan vara en tuff bransch, men det hela räcker bara till en svag tvåa.