1.7

Smådeckarna

Smådeckarna handlar om Emma och Josefine, ett syskonpar vars föräldrar ska åka till Thailand och lämna dem ensamma med en barnflicka. Precis när föräldrarna åkt upptäcker de att någon vill ta sig in i huset och lägga beslag på pappans hemliga ritningar. Dessutom verkar de inte dra sig för göra sig kvitt de besvärliga småflickorna som både ser och hör för mycket. Ingen tror flickorna när de berättar om vad som håller på att hända, så vad göra? De beger sig mot Thailand och de semestrande föräldrarna och nu väntar en strapatsrik resa med flyg, taxi, elefant, longtailboat samt en extremt lång promenad. Vilka är tjuvarna? Vad vill de? Tänker de verkligen använda de där pistolerna? Och kommer Emma och Josefine att lyckas stoppa dem innan det är för sent?

Originaltitel Smådeckarna
Regissör Patrik Forsberg
Manus Åsa Anderberg, Patrik Forsberg
Genre Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Mathilda Callenbo, Hannah Callenbo, Johan Svangren

Zacke96
2024-05-11
Som barn tyckte jag den var underhållande, men när jag ser den idag så är den riktigt dålig. Ingens agerande i filmen är ju realistiskt och trovärdigt nånstans. Bli en tvåa av nostalgiska skäl.
2023-04-02
Så irriterande värdelös att det inte är klokt!
2019-03-07
Den här äckliga filmen måste vara den sämsta jävla filmen som har gjorts.. Så jävla äcklig,,
2013-07-24
Lite som Bombay Dreams för barn men här går resan och sökandet till Thailand istället för Indien. Det största problemet som jag ser det är att den är orealistisk och överdriven/förskönad samtidigt som den utspelar sig i verkliga miljöer. Barnen agerar som vuxna utan att någon vuxen reagerar och vuxna beter sig som lydiga och olydiga barn. Förstår verkligen målgruppen att den inte speglar verkligheten? Hur vet man att barn som ser filmen inte får för sig att rymma till Thailand?
eddwing
2013-01-21
snälla sluta du äcklar mig.
Xenox
2012-06-24
Detta var en av mina favoritfilmer när jag var mindre!
TheHorrorfan
2012-03-02
Förstår varför småbarn tycker att det här är bra men den här filmen var riktigt usel.
BeccaEriksson
2011-09-18
Jag älskade denna filmen när jag var liten!
gummiboll
2005-01-17
Fick denna på köpet när jag köpte min DVD-spelare.. har inte orkat se den än (spelaren är över ett år gammal)...
Anavrin
2004-07-20
Johns absoluta favorit genom tiderna!