1.4

Små genier

Kinder & Heap arbetar i hemlighet med att försöka knäcka koden för babyprat, som i själva verket är ett sofistikerat språk som bebisar använder för att berätta hemlisar för varandra. Problem uppstår när det smartaste av barnen rymmer och ska befria resten av bebisarna på laboratoriet.

Originaltitel Baby Geniuses
Regissör Bob Clark
Manus Steven Paul, Francisca Matos, Robert Grasmere, Greg Michael, Bob Clark
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Kathleen Turner, Christopher Lloyd, Kim Cattrall, Peter MacNicol, Dom DeLuise, Kyle Howard, Ruby Dee, Jim Hanks, Sam McMurray

2018-11-06
Men jösse, hur länge sen var det jag såg den här dåliga filmen?
2015-12-31
Ja, va fan, någon gång skulle man väl se den här också. Den visade sig ändå vara lite kul på sitt eget lilla vis. Ungar på film är oftast ganska vidrigt, men här är allt så bisarrt att det bara blir komiskt. Hela konceptet känns ganska luddigt, och det är en sådan där film där man regelbundet sitter och skakar på huvudet och skrattar åt vad det egentligen är som man tittar på. Imponerande cast för en film med så låg status dock, men tyvärr kan jag väl inte säga att någon av dem tillför något direkt. Istället faller all humor levererad av de vuxna skådespelarna ganska platt. Jag ska väl inte påstå att det var en skrattfest i övrigt heller, men jag hade iaf mer kul med den här filmen än vad jag brukar ha med en genomsnittlig mainstreamkomedi
dafreakish
2013-09-08
Gigantiskt misslyckande med ett manus uppenbarligen ihopskrivet av ett gäng dagisbarn, och då inte några med geninivå på hjärnverksamheten. Turner, Lloyd och den övriga casten gör ett horribelt jobb med att sätta liv i en story de vet är urusel. Katastrofdåligt och något av det absolut sämsta jag någonsin sett.
Agatefilm
2013-03-21
Jag kan bara hålla med de andra, detta kan faktiskt vara den sämsta film jag har sett!
eraserheead
2012-02-07
Kan vara den absolut sämsta film jag någonsin sett.
GrandMaster_E
2010-02-18
Sjukt och läskigt,
jahaaa
2009-12-26
helt sjukt dålig!
Parrasto
2009-10-28
hittade den här när jag googlade på "top ten bad movies" x) kom upp på "top ten awesomely bad movies of the 90's" :D
Enaselin
2009-06-16