2.6

Slither

En utomjordisk sjukdom tar en liten stad i sitt grep och förvandlar invånarna till zombies och muterade monster.

Originaltitel Slither
Regissör James Gunn (II)
Manus James Gunn (II)
Genre Komedi, Skräck, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Nathan Fillion, Elizabeth Banks, Michael Rooker, Gregg Henry, Tania Saulnier, Brenda James, Don Thompson, Jennifer Copping, Jenna Fischer, Haig Sutherland, Rob Zombie (röst)

Skapad 2019-11-23 av Mat1az
Troma-regissören James Gunn har pumpat upp filmbudgeten över lågbudgetgränserna och ger oss en ny splatter med humoristisk underton. Ända sedan första gången jag såg Peter Jacksons Braindead h...   Läs mer »

kovikovi
2021-09-09
det här var så vidrigt, men den var väl bra?
kovikovi
2021-09-09
det här var så vidrigt, men den var väl bra?

2016-09-10
Helt ok middels film i genren.
martineden
2016-05-30
[rek. 2] Mycket trivsam skräck- och monsterkomedi. Jag tycker att det fungerar ypperligt och jag gillar verkligen att monsterdesignen är over-the-top. Gillar skådespel och dialog och regi...ja allt. Visst, i mångt och mycket är det en dussinfilm, men den är gjord med glimten i ögat och har mycket härliga, äckliga effekter. Bra!!! 3+/4-
NoWireHangers
2016-01-24
En hyllning till skräckfilmer av Cronenberg, m.fl. Funkar halvbra som skräck och bara ibland som komedi- 2+
MrPraline
2015-10-31
Skön och lekfull film! Stark 3/5
ThePatient
2015-03-04
Nä! Det var lite för äckligt för min del.
DrJW
2014-11-10
Regissören James Gunn' s hyllning till Night of the Creeps, Shivers och The Thing. Roligt att se, men hade en del flaws. Cgi:en var rätt uppenbar, men åtminstone så blev den bättre då Gunn regisserade Guardians of the galaxy. En ok film, de känns blandat och den här var åtminstone bättre än Splinter.
AlbinWesley
2014-11-02
Tyckte den var rolig! Framför allt uppskattade jag inspirationen från gammal sci fi typ Invasion of the Body Snatchers och The Blob. Och framför allt tidiga Cronenberg i Shivers. Tjusigt. Även om filmen i sig själv är rätt så tunn.
JonteW
2014-10-08
Välgjord och underhållande splatterkomedi som hyllar gamla b-skräckisar som "Shivers" och "Night of the Creeps".