2.9

Sleepwalk with Me

En ståuppkomiker brottas med sin dalande karriär, sitt skakiga förhållande samt sitt stora problem med sömngång.

Originaltitel Sleepwalk with Me
Regissör Mike Birbiglia, Seth Barrish
Manus Mike Birbiglia, Seth Barrish, Ira Glass, Joe Birbiglia
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Mike Birbiglia, Lauren Ambrose, James Rebhorn, Carol Kane, Cristin Milioti, Aya Cash, Marc Maron, David Wain, Kristen Schaal, Henry Phillips, Emily Meade

2015-09-04
Riktigt kul och bitvis bra men hela fokus på filmen kring personer som inte kommunicerar i relationer, kvinnan som vill gifta sig och mannen som inte är redo och behöver mogna är jag så allergisk mot att jag får fysiska utslag när jag ser det. Men en stark tvåa trots sånt fokus på någonting jag inte står ut med är ett gott betyg...
joakimfischer
2013-07-08
Gillar tempot men storyn var inte mycket att hänga i granen tyvärr. Budskapet kan nog få många att tänka till men jag har lite svårt att relatera som singel.
AlbinWesley
2013-03-28
Vissa delar är helt strålande bra, roliga och genomtänkta. Andra känns lite blaha och slentrian. Det landar nånstans i mitten, jag fann filmen underhållande från början till slut, och fick ett gott bestående intryck av den.
answai
2013-03-17
Inte helt dålig. Givetvis ingen stor film, men duger bra som underhållning.
DIProgan
2012-12-27
Helt ok. Små livserfarenheter som kan vara nog så viktiga. Inget mästerverk utan något för den lite sömnigare dagen när man vill ha en mänsklig dramafilm.
Benisakura
2012-12-23
Sjukt störig huvudperson.
PeterTheW
2012-12-18
Charmig!
Spidde
2012-12-11
Charmig och smårolig indiefilm, som knappast är något mästerverk men lyckas underhålla så länge den varar och kännas väldigt sympatisk. Typisk trea.