1.7

Slappy och busligan

Ett gäng andraklassare följer inte den stränga rektorns regler och får finna sig i att bli stämplade som busligan. På en skolutflykt till ett akvarium träffar de på ett sjölejon som inte verkar må bra i fångenskap.

Originaltitel Slappy and the Stinkers
Alternativ titel Slappy och busungarna
Regissör Barnet Kellman
Manus Mike Scott, Robert Wolterstorff
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare B D Wong, Bronson Pinchot, Jennifer Coolidge, Joseph Ashton, Gary LeRoi Gray, Carl Michael Lindner, Scarlett Pomers, Travis Tedford, David Dukes, Sam McMurray

StureStenhög
2010-05-05
Över två månader sen man fick se en djurfilm och så får man den här skiten kastad rakt i ansiktet. Det här måste ju vara den vidrigaste samling ungar som världen har skådat (åtminstone hoppas man ju det) och när allt fokus också ligger på dem så blir det hela en väldigt vidrig filmupplevelse. Slappy själv får spela en biroll och han försöker väl iaf svina till den här tillställningen några gånger, men även om scenen när han sätter i sig en massa medicin håller bra klass så går det inte att komma ifrån det faktum att han känns som en ganska blek kopia av ärkesvinet Andre. Jennifer Coolidge med sin hemmagjorda svenska accent och B D Wong som får stå för den i det närmaste obligatoriska dråplighetshumorn är ju andra ingredienser i filmen som skulle kunna få vem som helst att ta livet av sig
karlmats
2010-05-03
Barn. Ungar. Man kan nog skriva spaltmeter om dem men i slutändan kan man inte komma undan det faktum att de är jävligt störiga. Åtminstone om man får tro den här filmen. Mitt huvud bultar av ångest när man får se den fula gingerungen med glasögon skräna som en fiskmås. Kanske blir en asiatfru ändå till slut för säkerhets skull. Slappy själv får på tok för lite utrymme men det är inte bara regissörens fel, han känns lite som en efterbliven bror till den magnifika André. Visst lyckas han svina i sig lite hostmedicin och locka till några skratt men överlag gör han en ganska blek insats. Han kommer undan med sälskinnet i behåll dock tack vare att alla andra är så fruktansvärt dåliga. En av de sämsta filmer jag sett i genren och då är jag ändå mer eller mindre galet insatt vid det här laget. Aldrig nära en 2a.
paninaro
2010-05-02
Den här samlingen ungjävlar får faktiskt en tidigare skeptiker som mig att fundera på om det inte är rätt ändå med allmän dödsrätt alternativt retroaktiv abort. Var och en är dessa små parasiter så irriterande att man knappt kan andas, men i grupp blir de faktiskt ännu värre - ett ondskefullt kollektiv som får the borg att framstå som ett glatt och sympatiskt kompisgäng. Allt de gör är idiotiskt och vad fan skulle de gå in och fördärva får det stackars sjölejonet för. Sjölejonet själv, PJ, drabbas av ofattbart dålig regi då vad vi endast kan gissa är hans eventuella talanger för partyhattar och svineri totalt negligeras. Att han halsar en flaska hostmedicin och direkt får vidgade pupiller är ju väldigt roligt men här slänger man helt bort vad som faktiskt skulle kunna vara en klassisk djurfilmsscen. När man tvingas bevittna tveksam ginger love på slutet vill man bara kola av. Nej, det är bara att glömma och gå vidare, Genren behöver upprättelse och det så snart som möjligt - inte om två månader.
Jennie__x
2005-02-20
åhhh, så dålig!!!!!!!!!!
W.Andersson
2005-02-20
Standard amerikansk barnfilm.. Enda behållningen är en lite småkul skurk.
hardcore
2005-02-13
Kass, tyckte jag även första gången jag såg den när jag va 10
striberger
2004-08-09
Tyckte den var en rolig barnfilm och man skrattade mycket i filmen..Perfekt till barn

2003-04-14
blä, dålig barnfilm