2.4

Släng dig i väggen Fred!

Elizabeth får besök av den gamla låtsaskompis hon brukade leka med som liten, men han är inte riktigt rika rolig längre...

Originaltitel Drop Dead Fred
Regissör Ate de Jong
Manus Elizabeth Livingston, Anthony Fingleton, Carlos Davis
Genre Drama, Komedi, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Carrie Fisher, Tim Matheson, Phoebe Cates, Marsha Mason, Rik Mayall, Ron Eldard, Bridget Fonda

2019-10-01
Överraskande rolig och charmig! Och faktiskt riktigt fin! Lite sådär tröttsamt klyschig med de intetsägande mannen men då relationen med mamman är mer i fokus så funkar det! Rik Mayal är fantastisk i huvudrollen och trots att han är så sjukt enerverande så irriterar han mig faktiskt aldrig, jag brukar annars vara ganska känslig för sånt. En mycket underhållande film som inte är något mästerverk direkt men en stor positiv överraskning. En solklar trea.
2015-02-18
Rik Mayall förgyllde min ungdom med diverse serier och var absolut någon som kunde få mig att skratta. I denna filmen får jag stunder av skratt men också stunder då av då Mayalls karaktär testar mitt tålamod och irritationsnivå. Jag tycker dock detta är intressant.
malin93
2014-07-19
Jag tyckte faktiskt att denna var bra, den var ju gullig! Vid en scen blev jag nästan tårögd. Även om Drop Dead Fred är jobbig ibland så kan jag inte låta bli att tycka om honom. RIP Rik Mayall
Taandborste
2013-12-20
Håller med om att hela Disney-känslan tog edgen av det lite. Den har sina stunder, enda anledningen till att jag kollade på filmen var att jag såg en bild på en orangehårig Mayall som satt på en säng och försökte trösta en svarthårig kvinna, de stunderna gillade jag.
Djason
2012-05-08
Oftast ganska påfrestande men ibland även hyffsat rolig.
Algotsson
2010-07-05
Rik Mayall brukar vara awesome, men nej. Denna var inget vidare.
Mareld
2010-05-07
Tragisk skildring av schizofreni. Har klara likheter med A Beautiful Mind. Når inte ända fram. Får en trea ändå för ambitionen.
snowman01
2010-05-07
WAS THIS SUPPOSED TO BE FUNNY?
Totenkopf
2009-05-10
Hade nog funkat bättre som en mörk komedi, istället för detta Disney-dravlet.
Bambini
2007-10-27
minns mest att huvudrollsinnehaverskan var söt!