2.5

Skuggan av Henry

Två svenska IB-agenter, Henry Malm och Rikard Ramberg, reser till finsk-ryska gränsen för att ta emot en KGB-agent som vill hoppa av. Men uppdraget går inte alls efter planerna. Henry försvinner och helt plötsligt finner Rikard Ramberg sig i stället indragen i ett internationellt, politiskt spel där CIA och KGB är huvudaktörer.

Originaltitel Skuggan av Henry
Regissör Jon Lindström
Manus Mats Olof Olsson
Genre Drama, Thriller, 80-tal
Skådespelare Thomas Hellberg, Jösta Hagelbäck, Frej Lindqvist, Heinz Hopf, Stina Ekblad, Håkan Serner, Jessica Zandén, Tomas Laustiola, Anna Godenius

carnevil
2015-10-15
Väldigt komprimerad historia.

2014-01-31
Vilken besvikelse! Dåligt berättad. Känns som en nedklippt TV-serie och så har de lagt på voice-over för så att alla ska följa med i svängarna. Och Anna Godenius slarvas återigen bort i en liten, liten roll. Dock bra musik av Ragnar Grippe och skoj att höra Heinz Hopf prata tyska och spela sin gamla paradroll.
andmoreagain
2013-09-21
Lam TV-film som skulle kunne ha gjorts 100 gånger bättre. Bra skådisar och uppslag slarvas bort av dålig berättarteknik och klippning. Ändå ett genuint mästerverk om man jämför med en Mats Helge-film vilket känns som en vettig jämförelse för att framhäva något positivt. 2-
FabianBom
2009-04-20