2.3

Skräcknatten 2

Fyra främlingar dyker upp vid Peter Vincents lägenhet. En av dem är en vacker kvinna vid namn Regina. Hon verkar ha fattat ett oerhört skrämmande tycke för Charlie... Det visar sig ligga till så att Regina är syster till vampyren Jerry som Charlie tagit kål på tre år tidigare. Hon är ute efter hämnd och hennes plan är att göra även Charlie till vampyr, för att sedan kunna utsätta honom för tortyr i all evighet.

Originaltitel Fright Night Part 2
Regissör Tommy Lee Wallace
Manus Tim Metcalfe, Tommy Lee Wallace, Miguel Tejada-Flores
Genre Komedi, Skräck, 80-tal
Skådespelare Roddy McDowall, William Ragsdale, Julie Carmen, Brian Thompson, Jon Gries, Russell Clark, Traci Lind, Merritt Butrick, Ernie Sabella, Matt Landers

haajen
2019-06-03
Gillar karaktärerna men detta är inte i närheten av första filmen, inte direkt dåligt bara intetsägande.
2019-01-07
Måhända inte lika vass och charmig som första Fright Night, men ändå en riktigt skön uppföljare med ungefär samma cast. Allt osar 80-tal, från musiken till neonet och snygga praktiska effekter. Perfekt bakisfilm, men man bör ha sett den första filmen innan.
Djason
2017-09-14
Inte i närheten av första filmen som är en riktig kultrulle men denna går allt att se på utan att vara allt för kass.
sublim
2013-12-16
Inte i klass med ettan men ändå sevärd. Sköna repliker, karaktärer och miljöer. Och musiken! Perfekt en slö kväll/eftermiddag.
schramm
2013-04-16
Att den inte är lika bra som första filmen är ju självklart, men attans vad bra det här var! Istället för att återuppväcka Jerry så kör man på med en ny story om syrran som ska hämnas och det fungerar utmärkt! Fullt ös med massa balla effekter och varulvar å annat gojs. Jag älskade det här!
menschenfeind
2013-01-22
Mysig.
Mortiis
2012-03-24
Funkar, men den är markant sämre än den första filmen. Snygga effekter!
ziferN
2012-03-11
Väldigt mysig, charmig, härlig, smått spännande och underhållande 80-talare, liksom som ettan som är en älskvärd 80-tals favorit men som är självklart mycket bättre än denna. Storyn fungerar återigen och det gäller även för 80-tals känslan och kläderna som fungerar bra! Det finns inte alls så mycket att klaga på här men slutet var inte det bästa precis. Anyways, bra tidsfördriv!
craptastic
2012-01-16
Helt okej uppföljare. Bra effekter, precis som i föregångaren. Kul att den tar en liten egen vändning. Men inte lika stark som första.
Ondskapt
2011-09-22
Inte lika bra som ettan, men det är ju typ omöjligt. Underbart 80-talig film med fantastiskt soundtrack och snygga effekter. Gillar att man bygger på monstermyten lite här med varulvar och annat gojs. En av de bästa uppföljarna någonsin!