Skin

Den sanna livshistorien om Bryon Widner, en ung man uppfostrad av skinheads, som en dag bestämmer sig för att lämna rörelsen bakom sig.

Originaltitel Skin
Regissör Guy Nattiv
Manus Guy Nattiv
Genre Drama, Kriminalare, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Jamie Bell, Danielle Macdonald, Daniel Henshall, Bill Camp, Louisa Krause, Zoe Margaret Colletti, Kylie Rogers, Colbi Gannett, Mike Colter, Vera Farmiga, Mary Stuart Masterson, Russell Posner, Jenna Leigh Green, Sean Cullen, Portia, Jaime Ray Newman

2024-05-12
Visserligen verklighetsbaserad, men den är förutsägbar och påminner om andra filmer. Huvudpersonen är dessutom osympatisk. Ett extremt kontrollbehov och ska ständigt sätta sig över andra.
2024-05-07
Jag håller med delvis Patrasket att det är: "Supertöntig Hollywoodnazism" och att det faktiskt blir överpretentiös, men jag kan inte låta bli att tycka om filmen. Lite som America History X. Att de onda ska bli goda, men filmen är helt okej och jag ser det mer som bara som bra underhållning. Filmen får en stabil 3:a...
patrasket
2024-04-23
Supertöntig Hollywoodnazism.
2024-04-23
Beskriver väldigt bra hur gängrekryteringar kan gå till och hur väldigt svårt det kan vara att ta sig ur. Här är det skinheads det gäller men det skulle kunna vara vilken gäng/sekt som helst. Bygger på Bryon Widners historia hur han med hjälp av organisationen One People's Project tog sig ur det destruktiva livet. Mycket är svårt att se här, inga sympatiska personer och handlingar direkt. Kan tycka att vissa saker och vändningar går väl fort. Utöver det så känns detta som en viktig berättelse och man önskar ju att alla som funderar på att gå med i en sekt skulle se den, men så fungerar det antagligen inte.
2024-04-13
Bättre än jag trott och Bell funkar bra i huvudrollen. Lite som AHX light.
PeterTheW
2020-01-22
Riktigt, riktigt bra!
Jockflake
2019-09-22
En stark berättelse. Men hade nog gjort sig bättre, i dokumentärs-format. Som film blir det ganska segt och tråkigt, dessvärre.