Sju brudar - sju bröder

Adam, den äldste av sju bröder, åker till stan för att gifta sig. Han övertalar Milly att gifta sig med honom samma dag. Det blir dock problem när de kommer hem till de andra sex bröderna.

Originaltitel Seven Brides for Seven Brothers
Regissör Stanley Donen
Manus Albert Hackett, Frances Goodrich, Dorothy Kingsley
Genre Musikal, Western, Familjefilm, Romantik, 50-tal
Skådespelare Jane Powell, Jeff Richards, Howard Keel, Russ Tamblyn, Tommy Rall, Marc Platt, Matt Mattox, Jacques D'Amboise, Julie Newmar, Nancy Kilgas

2018-06-10
Inte direkt usel trots sin unkenhet men det är inte bra någonstans och mest tråkigt och dumt.
2017-01-11
Så länge Stanley Donens filmer är så här oemotståndligt underhållande och lyckobringande spelar det mindre roll att storyn känns lite märklig. Jane Powell står för lysande skådespeleri och danskoreografin är av absolut högsta klass. Som helhet kanske det är en rätt bra bit kvar till Singing In The Rain eller New York dansar, men så mycket kanske man inte ska begära heller. Härlig och mysig film!
2015-01-01
Nu har jag inget emot musikaler för när de är bra så är det inte så dumma att se på. Denna film känns dock bara underlig för mig. Handlingen är väldigt tunn, musiken inget vidare och karaktärer och deras agerande skrattade jag mest åt. Väldigt gammeldags i sitt synsätt. Gudarna ska dock veta att det finns mycket sämre film än denna.
Tolkana
2013-09-26
Fin koreografi, fina färger, fina tjejer.

2013-09-05
+3 helfestlig film. Howard Keel fortsatte karrieren i Dallas. Han var kul der også.
jep
2011-11-19
En unken handling.
thefox
2011-06-30
En del riktigt häftiga dansnummer!
stenemo
2010-12-16
Rätt underhållande och helt orealistisk, på ett barnsligt mysigt sätt som gör att jag accepterar det.
tksoul
2010-12-15
"Lonesome Polecat"-numret är så sanslöst att jag tänker "Monty Python".
produr
2010-11-15
Bara taklagsfesten är värt en tidig,rätt kul gammal rulle