2.5

Six Bullets

En före detta legosoldat och kidnappningsexpert anlitas av en kampsportare för att hitta hans försvunna dotter.

Originaltitel Six Bullets
Alternativ titel 6 Bullets
Regissör Ernie Barbarash
Manus Chad Law, Evan Law
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jean-Claude Van Damme, Joe Flanigan, Anna-Louise Plowman, Louis Dempsey, Kris Van Damme, Bianca Brigitte VanDamme, Terese Cilluffo, Charlotte Beaumont, Celesta Hodge, Uriel Emil

Rele
2017-07-04
En action med spänning. Regin var yrsel och manuset var inte bra. Neesons Taken 1 är flera klasser bättre än Six Bullets. Av skådespelarna var Van Damme duktig men resten lyckades inte så bra på grund av regin och manuset. Jag ger en tvåa.
KyLLo
2014-11-29
En riktigt rå film som utspelar sig i Östeuropa. Bra, överträffade mina förväntningar.
norenorama
2014-05-18
Ugh, började bra men shiiiiit så mycket onödigt fail, sepciellt emot slutet. Men helt okay aktion ändå. Hade de tagit bort föräldrarna från slutet och haft någon som inte var totalt hjärndöd att läsa igenom manuset för att ta bort/gjort om lite dumma scener så hade det kunnat bli riktigt bra. Men sevärd, speciellt om man gill Damme.
Film_Freak
2014-01-02
Helt okej.
foppa99
2013-12-31
den e ju bättre än Taken. JCVD i högform. men.. öststatare i brottssyndikat som ägnar sig åt trafficking o peddo-shejker som vill ha blondiner: har J.Åkesson skrivit manus?
2013-07-19
Av allt gamle Van Damme kastat ur sig sen toppen på 90-talet är den här klart bäst. Mannen kan agera och både storyn, som så klart stjäl friskt från Taken, samt utförandet är bra. Någon comeback till de höga sparkarnas tid blir det nog inte, men gör han såna här rullar även i fortsättningen är jag mer än nöjd.
Zebulonm
2013-07-14
JCV riktigt bra i denna film. en av hans bättre. Bra action o helt ok story även om de e lite tröttsamt att öststatsfolket alltid e the bad guys o amerikanerna e såååå goda..........
RichardEk
2013-06-29
Trovärdig van Damme i föga trovärdig men habilt utförd actionfilm. Scenariot "amerikanska turister blir hotade och kidnappade i forna öst" verkar kunna fungera hur många gånger som helst, även om utförandet är hur orimligt som helst. Varför är det bara kampsportande eller tränade agenter vars barn blir kidnappade? Hur kommer det sig att östeuropeiska ligor alltid är beredda att offra kanske 20 män för att få tag på ett förlupet traffickingoffer? Men även om van Dammes skådespelarregister inte är det mest utsträckta kan han spela en demonhärjad före detta soldat av något slag med bravur. Här är han riktigt bra stundtals även om han har ett slentrianmässigt manus att jobba efter.
Tepesco
2012-11-19
Helt okej action men inte mycket mer.
pungsnigel
2012-11-02
Nått försök till en Jean Claude taken ?