3.4

Sisily 2km

Yang-I måste på tre dagar hitta Sok-tae som med stulna diamanter försöker fly från deras gäng. Han lyckas spåra hans mobiltelefon till en liten by ute på landet. Men bönderna där påstår att han redan har åkt, men har de verkligen helt rent mjöl i påsen?

Originaltitel Sisily 2km
Alternativ titel To Catch a Virgin Ghost
Regissör Shin Jeong-won
Manus Hwang In-ho, Lee Chang-shi
Genre 2000-tal, Komedi, Skräck
Skådespelare Lim Eun-kyeong, Kwon Oh-jung, Lim Chang-jung, Byun Hee-bong, Shin Yi, Kim Yun-seok

QuiNonStultus
2009-09-19
Riktigt underhållande blandning av skräck och slap-stick!
uCj
2008-05-28
Det här är en väldigt udda och rolig film! Men det tog lite tid innan jag verkligen kom att uppskatta den, inledningsvis var den inte så rolig och jag vart skeptisk. Men så upptäcker man fler och fler fyndigheter och absurda inslag som tar det hela till en högre nivå.
Loco-chan
2004-12-06
Att en skräck-komedi kan vara så bra. Komedin är klart den bästa delen i filmen fast skräckdelen, som i sig inte är speciellt läskig, vart jag inte lika besviken på som jag trodde att jag skulle bli. den höjer bara komiken mer =) och detta gör den utan att vara som en parodi, även om de skojar lite med det stereotypiska spöket. Rekommenderar starkt till alla som gillar Koreanska komedier.