Sinkadus

Fyra skurkar rånar en värdetransport fullastad med guldtackor. Tyvärr korsas deras väg av John Hissing, en livstrött men intelligent man som av en slump råkar komma över guldet. Tillsammans försöker de sen att växla in guldet mot pengar. Något som visar sig vara svårare än väntat när storskurken Tryffelsvinet får kännedom om guldet.

Originaltitel Sinkadus
Regissör Leif Krantz
Manus Leif Krantz
Genre Kriminalare, Mini-serie, 80-tal
Skådespelare Hans Ernback, Mona Seilitz, Nils Eklund, Leif Magnusson, Tommy Nilsson, Stig Ossian Ericson, Stig Engström, Birgit Carlstén, Gun Jönsson, Palle Granditsky, Åke Lindström, Stig Törnblom

BjörnBandhund
2021-10-06
Första två avsnitten är riktigt bra, men sen tappar den för att aldrig riktigt återhämta sig. Stig-Ossians dumdryge polischef är dock störtskön rakt igenom. Jag vill sätta en fyra men kan inte. Inte riktigt. 3+/5.
andmoreagain
2015-10-13
Lite halvrolig men absolut ingen bra tv-serie. Det som brukar förgylla svenska komedier av sånt här slag är roliga biroller och allt igenom en skön vibe men tyvärr är det så taffligt gjort och karaktärerna rätt blodfattiga även om de får till det ibland.
Xenox
2012-07-18
Stark tvåa. Ganska konstig serie.

2012-05-23
Fryntligt listig med många turer och vändningar, och en av de fräsigaste svenska rollistor man kan önska sig.

2011-10-05
Måste se om, har på känn att betyget kommer sänkas betydligt.
yrkeschaufföre
2010-09-30
Den här minns jag att man visade trailers för och jag såg fram emot att se den, men den är ju ganska ojämn och då som 7-åring uppskatade jag den inte. Men efter en omtitt ger jag den en stabil trea. Värd att se bara för det äkta 70 -talet.
produr
2010-05-17
Som jag minns den var den bra
Bomaniac
2009-07-18
Nä, det här var inget vidare. Kul dock att flera av skådisarna från Götakanal medverkar - Mona Seilitz, Stig Ossian Ericson och Stig Engström. Det är stundtals dåliga skådespelarprestationer och fånigt regisserat.
finkan
2008-07-02
Vill se om..., kommer ihåg den som väldigt bra..
socorro
2007-10-22
Som jag minns den var den väldigt bra och spännande, skulle vara spännande att få se den igen, kanske skulle jag tycka annat nu när jag blivit äldre och mer visar(?).