2.5

Sinbad of the Seven Seas

Den onde trollkarlen Jaffar sätter med magi den gode kungen under sin kontroll, själ godhetens fyra magiska smaragder och försöker hjärntvätta hans prinsessa att älska honom. Den gode sjöfararhjälten Sinbad och hans gäng bestående av en asiatisk kampsportmästare, en skallig kock, en viking, en dvärg och den goda prins Ali, prinsessans älskade. Jaffar gömmer dom fyra magiska smaragderna i världens fyra farligaste hörn. Ska Sinbad hinna samla ihop smaragderna i tid eller är kungadömets dagar räknade?

Originaltitel Sinbad of the Seven Seas
Alternativ titel Sinbad
Regissör Enzo G Castellari, Luigi Cozzi, Tim Kincaid
Manus Tito Carpi, Enzo G Castellari, Ian Danby
Genre Äventyr, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Lou Ferrigno, John Steiner, Alessandra Martines, Roland Wybenga, Teagan Clive, Ennio Girolami, Hal Yamanouchi

2020-06-03
Kan en äventyrsrulle om sinbad bli för barnslig? Svaret är tyvärr ja. Ferrigno flexar musklerna och Steiner är hysteriskt rolig som onde jaffar, men produktionen stinker och skämskudden är ständigt framme. Och den förbaskade berättarrösten tillsammans med skitungen och godnattsagan blir lite väl mycket. Italiensk flottig macka där smältosten dränkt hela tallriken.
Devils_Arcade
2014-01-21
Så himla charmig och underbar! och Lou Ferrigno är aldrig fel.
Raimo_1985
2014-01-21
En underbar film i mångt och mycket! Finns inte mycket att klaga på här. Att Enzo Castellari varit med och regisserat lyfter den bara ännu några steg i min värld. Lou Ferrigno är alltid härlig, jag blir alltid glad av att se honom.
Kriffot
2010-11-04
Berättarrösten är för jobbig och för omfattande i denna barnsaga , som annars innehåller de sedvanligqa festligeheterna som enorma muskler fräcka maskiner och laser!
idd
2010-11-03
cozzi lyckas göra en ännu barnsligare film än sina fantastiska herculesrullar, å även om inte denna håller samma idiotklass så är det fantastiskt underhållande! få regissörer har gett sej på att ha berättarröst konstant igenom hela filmen å ingen har lyckats så här illa.. överspelet är dessutom av en annan värld å en ondare karaktär än jaffar finns inte ens i disneys filmer!
ninja
2010-07-09
Ferrigno är briljant! (Förutom att jag inte hörde hans röst då han var dubbad av en brittisk gentleman)
tilapia
2004-12-08
Extremt klantig och tokig äventyrsfilm med gott underhållningsvärde. Spelades in 1985 men släpptes först några år senare. Känns mer Cozzi än Castellari, inte alls olikt Cozzis Hercules-filmer (även dom med Lou Ferrigno). Skulle jag fått en krona för varje gång ordet "evil" nämns i samband med Jaffar skulle den här filmen betalat sig själv.