Sin City: A Dame to Kill For

I Sin City:s mörka underjordiska gångar planerar Dwight sin hämnd mot Ava Lord, kvinnan som svek honom, samtidigt som Nancy försöker hitta ett sätt att hantera Hartigans död.

Originaltitel Sin City: A Dame to Kill For
Alternativ titel Frank Miller's Sin City: A Dame to Kill For, Sin City 2
Regissör Frank Miller (II), Robert Rodriguez
Manus Frank Miller (II)
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Mickey Rourke, Jessica Alba, Josh Brolin, Joseph Gordon-Levitt, Rosario Dawson, Bruce Willis, Eva Green, Powers Boothe, Dennis Haysbert, Jamie Chung, Christopher Meloni, Jeremy Piven, Christopher Lloyd, Jaime King, Julia Garner, Juno Temple, Ray Liotta, Stacy Keach, Marton Csokas, Jude Ciccolella, Lady Gaga, Alexa PenaVega, Patricia Vonne, Bart Fletcher, Alejandro Rose-Garcia

Skapad 2019-12-21 av ehansi
Nio år har gått sedan Frank Millers seriebaserade film \"Sin City\" såg dagens ljus för första gången och tog världen med storm. Nu är uppföljaren äntligen här och det är än en gång dags...   Läs mer »

Skapad 2019-10-29 av Mat1az
Sommaren 2005 levererade regissören Robert Rodriguez, tillsammans med serietecknaren Frank Miller, något som häpnade många. Deras filmatisering av Sin City var något som aldrig tidigare skådats,...   Läs mer »

Roswall
2016-05-27
Blandar krystade och töntiga voice-over med bitvis skön stämning. Tyckte nog femme fataldelen var mest intressant. Blir sugen på att spela ett TV-spel baserat på detta.
precious_death
2016-04-09
bättre än jag förväntat mig. Dock når den inte upp till ettan
Sir_Lord
2016-01-29
Eva Green springer mest runt naken, i övrigt bjuden den på några slafsiga scener precis som första men mer lösryckte historier som jag personligen har svårt att se hur de hänger ihop. Speciellt efter vissa händelser i första Sin City.
Bozze80
2016-01-08
Kill Bill möter serietidning i en sjuk mix! Otroligt snygg och dessutom med extremt bra ljudbild, vilket bara ytterligare får en att njuta av denna vålds noir.
bojaka
2015-10-11
Gillade man inte ettan, så var det väl att förvänta sig att man inte skulle gilla tvåan heller... Japp... Korrekt... Jag ser vad de försöker med och jag förstår varför vissa gillar den, men för mitt vidkommande en riktig skitrulle *Gäsp*
_Fia_
2015-09-16
Antingen har jag växt upp eller så är den bara extremt mycket sämre än ettan? Jag fastnade aldrig i handlingen och den känns otroligt platt.
Johan_G
2015-09-13
Fick inte dem goda 'vibbarna'' som 1:an gav.
BarryHero
2015-07-07
Stark forsta timme men tappar mot slutet. Den ar inte lika bra som forsta men har fatt mycket onodig kritik och ar anda en hygglig uppfoljare. Stilitiskt snygg och bra skadespelare.
MetalJukebox
2015-06-28
Kändes som en onödig film. Skådespelarna är inte into it heller, de flesta går bara runt och känns trötta vilken blir en tydlig kontrast då vissa (Rourke, Del Toro) glänste i första.
fridenpaden
2015-06-26
Helt okej fortsättning. Svagare historia men första var inte heller något mästerverk.