2.1

Sin

När systern försvinner tvingas mordutredaren Eddie Burns tillbaka till jobbet och är snart hack i häl på en sadistisk gärningsman. Ju mer han dras in i uppdraget i farlig värld av pornografi och droger, desto mer upptäcker Burns att han har något gemensamt med sitt byte. Och när han kommer ansikte mot ansikte med mannen som är ondskan personifierad blir uppgörelsen fruktansvärd. Den ene bestraffas, den andre befrias, båda förändras - för alltid!

Originaltitel Sin
Regissör Michael Stevens
Manus Tim Willocks
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ving Rhames, Kerry Washington, Gary Oldman, Bill Sage, Brian Cox, Arie Verveen, Alicia Coppola, Chris Spencer, Gregg Henry, Daniel Dae Kim, James Lew

Daed
2015-05-14
Oldman är duktigt sleazig. Rhames leker western. Manus och det mesta andra är b-skräp. I sina bästa stunder känns den som en svag tvåa, men den är för spretig och oengagerad för att undvika ettan totalt sett.
Taandborste
2014-06-18
Mest fånig... och inte på ett bra sätt.
RichardEk
2013-07-24
Avslagen och märkligt uppbyggd hämndhistoria. Gary Oldman är en sevärd skådespelare, men den här filmen går inte att rädda. Slutet är närmast komiskt, med en långdragen biljakt i öknen som trotsar all actionfilmlogik.
Djason
2013-03-09
Oldman kan det där med att spela bov och Rhames kan det där med att spela tuff. Tyvärr var det ingen som kunde det där med manus.
Ghostface
2011-12-04
Trist direkt till dvdfilm. Ving och Gary är sköna karaktärer men detta är något som flyger snabbt förbi.
chris_lambert_
2008-08-19
Rå action. Ving Rhames gör parodi på sig själv i sin roll som enarmad hämnare. Gary Oldman är för mig ett mysterium att han är med i denna skit. Kan tyvärr ej ge annat än...
2007-10-12
Hade funkat bättre om den inte hade försökt att säga något.

2007-01-15
Omslaget trodde jag var till en renodlad actionfilm, men icke. Jag blev positivt överraskad men filmen har för många brister för att bli bra rakt igenom. Ändå spännande och sevärd.
Henkke
2006-11-28
Förekommer rätt råa grejer i den. rätt bra film allt som allt.
weeanna
2006-01-31
fantastiskt dålig film. dialogen är ett skämt. (hoppas jag.) för att inte tala om "storyn" och dess "fiffiga twistar". 107 minuter ren längtan efter att den skall ta slut.