3.2

Lights Out

En Parisförort i Mars, 1992. Under en alkoholfylld fest upptäcker några ungdomar en kropp som verkar vara livlös i en liten skogsbuske. Två veckor tidigare: Simon Werner, en vetenskapsstuderande på Leon Blum-skolan, har inte dykt upp till lektionerna och man har dessutom funnit blodfläckar i ett av klassrummen. Klasskamraterna föreställer sig varenda möjliga scenario om vad som kan ha hänt honom. Några dagar senare försvinner även en ung flicka. En flicka utan något mörkt förflutet och utan någon koppling till Simon. Nästa dag försvinner en tredje elev från samma klass...

Originaltitel Simon Werner a disparu...
Regissör Fabrice Gobert
Manus Fabrice Gobert
Genre Mysterium, Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Laurent Capelluto, Laurent Delbecque, Serge Riaboukine, Ana Girardot, Arthur Mazet, Jules Pélissier, Yan Tassin
Filmnummer 81998

KyLLo
2016-01-30
En ruskigt överskattad b-film. Jag kan hålla med om att soundtracket är bra, annars inte mycket gott att komma med.
Bandersnatch
2013-03-10
Den är väl berättad med soundtrack av Sonic Youth. Men upplösningen kändes tyvärr lite för antiklimax för mig.
Czechflash
2010-11-22
Helt klart trevlig liten fransk film. Bra berättad och behåller intresset rakt igenom med att lämna mer och mer detaljer kring vad som egentligen hänt.
coastaltown
2010-11-22
Elephant 2? Hur som helst, melankoliskt höstmys, bra musik, fint foto, duktiga unga skådisar. Ge mig mer!
htc
2010-11-20
Höst, tonårsintriger och sonic youth. Sjukt fin och spännande. Men det blir nästan musikvideo av det, tur att berättelsen fängslande. Väldigt välgjort!