2.6

Silent Night

Nell med familj bjuder in släkt och vänner till den perfekta julmiddagen dagen före de alla ska dö.

Originaltitel Silent Night
Regissör Camille Griffin
Manus Camille Griffin
Genre Drama, Komedi, Thriller, Skräck
Skådespelare Keira Knightley, Matthew Goode, Roman Griffin Davis, Annabelle Wallis, Lily-Rose Depp, Sope Dirisu, Kirby Howell-Baptiste, Lucy Punch, Rufus Jones

2023-03-26
Udda på ett positivt sätt och karaktärernas ologiska beteende passar in bra. I grunden ett relationsdrama och en sammankomst kring jul, men med en bisarr tvist.
OffTheGround
2023-01-15
Precis som med Jojo Rabbit blir det svårt när ganska tramsig humor ska blandas med gravallvar, och så finns det en del enerverande karaktärer. Med det sagt blev jag både underhållen och lite fångad.
vonadel
2022-12-29
Ok, då var det dags för julfilm igen. Var sugen på en skräckis, och denna dök upp på någon lista. Kan dock inte påstå att det är en sådan. Mer en undergångsfilm. Men gillar det, så det funkade. Det hade dock kunnat göras lite bättre. Aningen märkligt beteende hos karaktärerna emellanåt. Men, det blir bättre o bättre genom filmen. Klart godkänd. 6/10
PeterTheW
2021-12-17
Svårplacerad. Snarare existensiell dystopi/drama än komedi/skräck. Snyggt och intressant, oerhört melankolisk.