Silence

På 1600-talet reser två jesuitiska präster till Japan där katolicismen förbjudits och så gott som alla utländska kontakter har avbrutits. De bevittnar förföljelsen av de kristna japanerna och regeringen som vill rensa bort allt västerländskt inflytande. De får själva utstå våld och förföljelse medan de reser runt för att hitta sin mentor och sprida kristendomen.

Originaltitel Silence
Regissör Martin Scorsese
Manus Martin Scorsese, Jay Cocks
Genre Drama, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Andrew Garfield, Adam Driver, Liam Neeson, Issei Ogata, Tadanobu Asano, Yôsuke Kubozuka, Yoshi Oida, Shinya Tsukamoto, Ciarán Hinds, Nana Komatsu, Ryô Kase, Michié, Hairi Katagiri, Panta, Asuka Kurosawa, Béla Baptiste

Zok
2017-12-03
Här tycker jag att längden blev ett minus, eftersom den blev lite väl seg under vissa perioder. Dock en bra film i slutändan.
Bomkia
2017-11-29
Jag ville gilla den här mer, men det blev bara lite för segt. Drar ut på tiden. 3+
arruba
2017-11-27
Det tog han många, många år att färdigställa sitt "mästerverk" som Scorsese själv uttryckte sig. Det märks, det är välskrivet, långsamt och spelar helt i sin egen liga. Troligtvis inget man ser om den närmaste tiden men jäklar vilket epos.
kingkong
2017-10-14
pretensiös teatral smörja
Christofer
2017-08-27
Blytungt. Fascinerande och naket. Vissa scener och dialog var mästerligt och totalt fängslande. Man var alldeles matt efteråt känner jag.
Pari
2017-08-20
Mycket välgjord och välspelad, gripande film.
Metheuz
2017-08-20
Lite för kristen (och lång) för min smak. Tycker bägge sidor hade lite skeva motiv till sina handlingar. Garfield är ingen favoritskådis heller, tycker Adam Driver var bättre.
abnormal
2017-08-19
Väldigt långsam, men välspelad, brutal och ärlig.
Mr_v
2017-07-26
Den är uppe och sniffar på högsta betyg, onekligen. På många sätt en fantastiskt film, men som kanske hamrar hem sin poäng någon gång för mycket för att bli det där odödliga mästerverket. En omtitt kan mycket väl skicka upp betyget i topp, men det lär dröja ty det är en krävande film att ta sig igenom.
setterwall
2017-07-24
Nästintill ett mästerligt hantverk!