3.3

Han ligger aldrig i lä

Colonel Pepper kör sin dotter, Peggy, till Hollywood för att hon vill bli skådespelerska. Där träffar hon Billy som ger henne ett jobb med Comet Studio där hon filmar komedier. Men hon upptäcks av High Art Studio och lämnar Comet for att jobba med dem istället. Hon ändrar sitt namn till Patricia och är inte längre en simpel skådis.

Originaltitel Show People
Regissör King Vidor
Manus Agnes Christine Johnston, Ralph Spence
Genre Romantik, Komedi, Stumfilm, 20-tal
Skådespelare Marion Davies, William Haines, Dell Henderson, Paul Ralli, Tenen Holtz, Harry Gribbon, Sidney Bracey, Polly Moran, Albert Conti, King Vidor

fisk0
2022-11-02
Redan när den här gjordes var väl den här typen av berättelsen vältrampad mark, men det var faktiskt riktigt roligt emellanåt, och en del träffande satir trots att många av popkulturreferenserna är svårbegripliga idag. Trea.
Mikka
2012-03-21
Det går undan i svängarna, inte många döda sekunder i den här inte. Den påminner faktiskt en hel del om nya "The Artist"; jag tror nog att de har fått inspiration härifrån när de skrev manus. Storyn är rätt trist, men filmen är ganska rolig trots att soundtracket är rätt jobbigt i längden. Det är kul att King Vidor spelar sig själv i slutet.