2.2

Shoplifters of the World

Denver 1987, ett galet fan kapar en radiokanal och tvingar dem under pistolhot att spela The Smiths samtidigt som fyra ungdomar drar runt i stan till musiken

Originaltitel Shoplifters of the World
Regissör Stephen Kijak
Manus Stephen Kijak, Lorianne hall
Genre Drama, Komedi
Skådespelare Helena Howard, Ellar Coltrane, Elena Kampouris, Nick Krause, Joe Manganiello

Señor
2022-04-23
Nä, det blev alldeles för mycket forcerade quotes från låttexter tillsammans med en ganska tråkig berättelse med tunna karaktärer. Älskar musiken dock, och det är mycket musik. Ibland kände jag dock för att blunda och bara lyssna på musiken. Smiths ligger väldigt nära hjärtat, så det känns ungefär som efter jag såg spelfilmen om Håkan Hellström.
2021-07-16
Det här hade jag så lätt för att gilla att det är svårt att överhuvudtaget göra en bedömning av hur bra den faktiskt är. Det är trots allt The Smiths på soundtracket från början till slut, så det kan inte gärna bli annat än trivsamt. Karaktärerna kunde definitivt vara bättre skrivna, ingen tvekan om den saken, men jag gillar dem fortfarande, och för en gångs skull är det här ett filmgäng som jag skulle kunna tänka mig att hänga med. Unga The Smiths-fans blir gärna väldigt högtravande, och i den aspekten känns de åtminstone realistiska, samtidigt som just det också blir lite charmigt. Men de är ju endimensionella, det är de ju. Det är också kul att få se en film som vågar vara så här nördig, den är onekligen gjord för Smiths-fanatiker, och jag tycker nog att jag kan räkna mig dit. Den här filmen fick mig rent av att bli lite nykär i dem igen. Så man bör veta ifall man tillhör målgruppen eller inte, men gör man det så är det här ganska härligt ändå