2.6

Shooting Gallery

En biljardspelare blir involverad i ett gäng hustlers. Snart blir han intrasslad i ett spel mellan hans chef och en korruperad polis.

Originaltitel Shooting Gallery
Alternativ titel The Big Score
Regissör Keoni Waxman
Manus Keoni Waxman
Genre Thriller, 2000-tal
Skådespelare Freddie Prinze Jr, Ving Rhames, Roselyn Sanchez, Daniel Newman (II), Callum Keith Rennie, Devon Sawa, Angus Macfadyen, Robert Pralgo, Jon Thomas

Skapad 2007-03-30 av Mat1az
Biljardfilmer är alltid roliga att kolla på, i alla fall om det bjuds på massor av snygga trick. Shooting Gallery lyckas bra på den biten, fast det är nästan den enda biten den lyckas med. Regi...   Läs mer »

Skullbone
2007-12-17
twisten är för ansträngd
mystepho
2007-11-26
Inte alls så bra som den kunnat bli. För lite faktiska biljardscener utan mest klippscener. Kändes dock lite mer realistisk i spelet än andra filmer som mest handlar om trickshots. Vekt skådespel emellanåt samt en bitvis lite vag plot. Fult med "pool lingo" som dyker upp överallt dessutom. 5/10
djonipony
2007-04-25
svag 3a. hyfsad. borde blitt grym: ving som biljardspelande boss, men inte riktigt i klass me Color of money. Inte lika bra som Shade med sly och vad fyllde love storyn/tjejen för funktion? kunde lätt skippat henne. biljardscenerna borde blivit coolare än de är, me tanke på hur mkt filmisk potential d finns i spelet. men okej, prinze's surprise för ving i deras match e en grym twist!
Mat1az
2007-03-20
Svag trea. Bra idé och storyn i sig funkar hyffsat bra. Men skådespeleriet är riktigt kasst, speciellt från den halv anorektiska Roselyn Sanchez, som bara tycks vara med för att visa upp sin mage. Rekomenderar Poolhall Junkies istället...
foppa99
2007-02-21
totalt VÄRDE
sadfrost
2007-02-15
Detta är en film i min smak. Gillar när det förekommer lite bluffar och lurendrejerier (colour me kubrick är ett undantag). Sedan att det handlar om biljard gör inte saken sämre. Gillar man denna vill jag passa på att tipsa om The Hustler och Poolhall Junkies
Hejdi
2007-02-09
Aaargh!!Jag blir galen på den här sortens filmer!En till Tarantino-wannabe har gjort en "häftig","nyskapande" "actionthriller" med en "finurlig" handling.En film gjord av en ung man för unga män.En "guyflick".Urk!
jonbo
2007-01-27
Ett mycket bra tidsfördriv om inte annat. Filmens nackdel är skådisarna, jag menar Freddie Prinze Jr. kan inte agera och Rosalyn Sanchez likaså. Ving Rhames är ju stabil men hans karaktär känns överarbetad och stylig i onödan.