Shithouse

Alex går första året på college och har inte riktigt hittat sin plats utan längtar mest hem. I ett försök att träffa nya människor går han på en fest på studenthemmet Shithouse där han träffar Maggie, som efter en usel dag vill hitta någon att hänga med hela natten.

Originaltitel Shithouse
Regissör Cooper Raiff
Manus Cooper Raiff
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2020-talet
Skådespelare Cooper Raiff, Dylan Gelula, Amy Landecker, Logan Miller (I), Olivia Welch, Abby Quinn, Joy Sunday, Ashley Padilla, Tre Hall, Alina Patra, Chinedu Unaka, Nick Saso, Wyatt Whipple, Juan Wood, Andrew Hales, Mallory Low, Adan Rocha, Natalie Rousseau, Teddy Padilla, Adam Foster Ballard, Tessa Hope Slovis, Mike Raiff

2022-10-19
Jag har pendlat lite kring vad jag egentligen tycker om den här filmen. Till största delen är den iaf väldigt autentisk i sin skildring av sina karaktärer. Här finns många långa dialogdrivna scener där det verkligen känns som att det är riktiga människor som har riktiga konversationer. Problemet är väl dock att riktiga människor ofta är ointressanta och osympatiska, och det gäller i stor grad här också. Ibland beter sig huvudpersonen dessutom på ett sätt som jag har lite svårt att köpa. Jag trodde kanske att vi skulle få reda på saker om honom med tiden som kunde förklara en del av detta, men så blir det aldrig riktigt. Det kan jag dock samtidigt se som positivt. Folk beter sig trots allt obegripligt ibland utan att man någonsin får veta varför, och att slänga in en förklaring hade nog lätt kunnat kännas artificiellt. Att människor ofta kan vara lite knepiga är nog trots allt en del av filmens poäng, och jag tyckte att det var intressant hur den utvecklade sig. Epilogen hade det nog dock varit bättre om de hade skippat. Betyget får landa på en lite svagare trea
Paramis
2021-09-25
Gillar du se på när film bara pratar så varsågod.
HerrNenne
2021-04-17
Första halvan är en fantastisk allnighter. Sen kommer ren plåga att se på. Jag var tvungen att muta om och om igen och till och med ta tjugo minuters paus. Slutet har en av de finaste replikerna/scenerna jag sett på länge. Svårt att betygsätta, men lämnar mig med en väldigt omvälvande känsla, så väljer att bortse från att stora delar av den var plågsamma att se.