Shinjuku Triad Society

Polisen Kiriya arbetar som polis i Japan. Hans lillebror är inblandad i Yakuzaverksamhet med den obehaglige Weng, som sysslar med organhandel. Kiriya blir besatt av att sätta dit Weng och att få sin bror ur Yakuzan. Detta är första filmen i Miikes Black Society-trilogi, de andra är Rainy Dogs och Ley Lines.

Originaltitel Shinjuku kuroshakai: Chaina mafia sensô
Regissör Takashi Miike
Manus Ichirô Fujita
Genre Drama, 90-tal, Kriminalare, Mysterium, Thriller
Skådespelare Ren Ôsugi, Kippei Shiina, Tomorowo Taguchi, Takeshi Caesar, Yukie Itou, Kyosuke Izutsu, Kazuhiro Mashiko, Airi Yanagi, Yôji Tanaka

Zebulonm
2018-02-01
Helt okey men inte mer.
CinemaStrange
2015-10-19
jag är sån som är van vid att en trilogy följer samma genre då jag såg de senare mer som dramafilmer så var då denna jag föredrog då jag är mer för denna typ av film och antagligen för allt på tok för insnöad.

2011-10-05
Lustigt att både Kitano Takeshi och Takashi Miike verkar ha sådan förkärlek till bögar och rumpsex.

2009-11-14
Tycker att detta är mer av en hård actionrulle och saknar det djup som många av hans andra filmer har. Bra men inte mer.
adryan
2008-05-25
Kärlekshistoria?
peterclash
2007-02-08
Bra och fin kärlekshistoria!
Ningyou
2007-01-07
Kul att nästan alla kineser i filmen är homosexuella.
oan
2006-08-30
hård, men tyvärr inte så mycket mer.
Dödskommendant
2006-01-17
Väldigt föredömlig yakuzafilm, hård, underhållande och snygg. Pluspoäng för sodomi.
delevired
2005-05-06
väldigt bra jämn och inte lika skandalspexig som det lätt kan bli med miike. lite väl spartansk filminläggsinformation va?