2.9

She's So Lovely

En man kommer ut från mentalsjukhuset efter tio år och upptäcker att hans fru är omgift och lever ett stabilt familjeliv.

Originaltitel She's So Lovely
Regissör Nick Cassavetes
Manus John Cassavetes
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare John Travolta, Harry Dean Stanton, James Gandolfini, Sean Penn, Burt Young, Robin Wright, Susan Traylor, Debi Mazar, Bobby Cooper, John Marshall Jones, Chloe Webb
Filmnummer 2075

Skapad 2019-10-29 av GummiAnna
Maureen (Wright Penn) är en lätt hispig, gravid kvinna som lever med sin man i ett neddekat område. Maken, Eddie (Penn), är våldsam och impulsiv, och det händer att han försvinner dagar i strä...   Läs mer »

2017-09-08
Jag uppskattar ändå det här ganska mycket men det är liksom inte BRA nog för en trea. Lyckas aldrig få mig att känna så mycket även om skådespeleriet är bra och får det hela att kännas trovärdigt på något sätt.
ekmanälskaren
2015-08-08
Förfärlig och totalt orealistisk!
2014-11-15
En rätt så svart och kärlekshistoria - bara för dem som gillar skådespelarfilmer av det lite annorlunda slaget. Skådisarna i den här filmen är en njutning att se. Penn är både rolig och allvarlig. Travolta är cool men seriös. Kort sagt en modig film för de som har modet att se något annorlunda som inte är gjort efter manusformulär 1A.
peu-depeu
2014-07-15
Den började riktigt tråkigt och jag funderade på att stänga av den, men den blev till slut lite mer intressant och jag fortsatte kolla. Den blev rätt bra ändå, även om jag aldrig riktigt förstår varför någon av dem tycker om den andre (samma problem som i Twilight). Filmen slutar ungefär i samma stund som den börjar luta mot en trea, och det med att irritera med att citatet som filmen är byggt på inte ens sägs likadant i filmen: "She doesn't love you, she doesn't love me - she's THE lovely".
Engravadlax
2014-03-29
Lol.
Ballan
2008-08-11
Helt ok, men lyfter aldrig riktigt.
oan
2008-07-31
Det märks att det är John Cassavetes som skrivit manus. Nick försöker verkligen göra den i samma anda som sin far, det märks. Dialogen är fantastisk. Stark.
Shaun
2008-04-21
Väldigt välspelad, och Sean Penn är oavsätt film alltid kul att se. Men filmen känns lite komisk på vissa ställen. T.ex. när Sean Penn mot slutet ska hämta hans fd fru. Intressant och smått orginellt.
O´Reilly
2007-05-06
den var tyvärr inget för mig.
PeterTheW
2007-03-15
Tycker om den, men samtidigt inte... den känns lite ofokuserad och så, men samtidigt är den bra.