3.4

Sherlock - The Lying Detective

Sherlock möter en av sin karriärs mest skrämmande fiender, den mäktige och till synes oantastlige Culverton Smith, en man med en ytterst mörk hemlighet.

Originaltitel Sherlock - The Lying Detective
Regissör Nick Hurran
Manus Steven Moffat
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare Benedict Cumberbatch, Martin Freeman, Amanda Abbington, Toby Jones, Louise Brealey, Lee Kemp, Usman Akram, Sharon Cherry Ballard, Miranda Hennessey

karlmats
2023-11-30
Bättre än på länge och det kan vi ju tacka Toby Jones för, den här genren bygger ju ofta mycket på styrkan hos baddingen och här har vi en riktigt läbbig sådan. Men det är också bra struktur och handlingen och avslöjandena känns bra balanserade och vi kommer också lite framåt i trådar som vävts ett tag nu, då det är näst sista avsnittet kan man väl hävda att det verkligen var på tiden men bättre sent än aldrig. Nu är det upplagt för en pangavslutning och sen kan de begrava den här serien för gott, den har varit alldeles för ojämn men kul när den blixtrar till som här. En 3a orkar den upp till.
HerrNenne
2020-11-19
Ett rejält steg upp igen från förra bottennappet. Storyn är inget att hurra för, tvärtom faktiskt, men äntligen är Sherlocks och Watson tillsammans och tajta igen, och smarta och jag gillar det. Väldigt roligt avsnitt, och som får en hypad på hela Sherlock-grejen igen.
2018-01-14
De bra idéerna verkar ha tagit slut, och det börjar mer och mer kännas som en krystad tv-serie. Men konceptet är fortfarande lika trivsamt, och just The Lying Detective är definitivt den Sherlock-film jag har skrattat mest åt, och det är fan inte ankskit. (7+/15)
dafreakish
2017-04-09
Briljant twist höjer betyget på denna annars högst ordinära Sherlock-film. Känslomässigt tung berättelse som bjuder på djupa känslogrottor där Sherlock och Watson kämpar hårt med sig själva. Avslutningen ska bli intressant.
myslas
2017-03-05
Ett av de bättre avsnitten sedan säsong 2. Det finns fortfarande en del onödiga distraktioner men på det stora hela är det ett rakare avsnitt än man sett på ett bra tag. Dessutom är Toby Jones strålande här.
Roswall
2017-02-05
På väg upp på banan igen! Här finns det en del bra!
idaho1981
2017-02-04
Var väldigt skeptiskt från början men det blev verkligen bättre och bättre. Fallet är ju inte så intressant utan det är ett riktigt karaktärsdrivande avsnitt, vilket jag uppskattar.
Starkbröl
2017-01-29
Nej, säsongen är hittills dålig, även om denna var något bättre än första.
#54
2017-01-22
Ett av de lite mindre fåniga avsnitten.
emilstjernholm
2017-01-16
Toby Jones gjorde huvudrollen strålande, i övrigt håller jag med tidigare anmälare om att den var något spretig.