3.2

Sherlock - The Abominable Bride

I denna julspecial befinner sig Sherlock Holmes och Dr. Watson i London på 1890-talet.

Originaltitel Sherlock - The Abominable Bride
Regissör Douglas Mackinnon
Manus Mark Gatiss, Steven Moffat
Genre Mysterium, Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Benedict Cumberbatch, Martin Freeman, Rupert Graves, Una Stubbs, Amanda Abbington, Andrew Scott
Filmnummer 120356

staynow
2016-02-06
Nej nej nej. för mkt av allt. besvikelse
Hengman
2016-02-02
De är ute och metar på för djupt vatten. Första delen, som är normal, är väldigt lovande. Andra delen är helt värdelös och oförståelig.
2016-01-29
Trevligt återseende, men inte särskilt mycket mer än så. (8/15)
Roswall
2016-01-25
Stökigt och nära på tramsigt. De behöver förädla och tillföra något till dynamiken mellan karaktärerna istället för att dyka in i ett moln av meta.
Robodan
2016-01-24
För mig är det misslyckad meta. En mellanfilm. Sämst i serien
JD
2016-01-24
Metafilm när den är som sämst: på ett slags "metameta"-nivå oupphörligen uppvisande sig själv som meta. Filmen speglar sig i sin egen smarthet men framstår mest som dum, vilket kanske känns lite extra plågsamt i just det här fallet.
PeterTheW
2016-01-24
Bra, precis som alla de andra, men svagare än de flesta.
Murvel48
2016-01-23
Jag hade vissa förväntningar så det här blev en stor besvikelse.
niebaotan
2016-01-11
Finns mycket att anmarka pa men hade kul rakt igenom. Alltid trevligt att se Benedict Cumberbatch och Martin Freeman tillsammans. Ar val lite snall men ger den en svag 3a i betyg.
chris_lambert_
2016-01-09
Välgjort och proffsigt men metaperspektivet stör. Första halvtimmen är dessutom sövande.