3.9

Sherlock - A Study in Pink

Året är 2010. Sårad av kriget i Afghanistan återvänder Dr John Watson till London och svarar på en annons att flytta in i Mrs Hudson's egendom vid 221b, Baker Street, tillsammans med den berömda privatdetektiven Sherlock Holmes.

Originaltitel Sherlock - A Study in Pink
Regissör Paul McGuigan
Manus Steven Moffat
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Benedict Cumberbatch, Martin Freeman, Rupert Graves, Una Stubbs, Louise Brealey, Vinette Robinson, Tanya Moodie, Siobhan Hewlett, James Duncan, William Scott-Masson, Victoria Wicks, Lisa Mcallister, Jonathan Aris, Mark Gatiss, Philip Davis

Podpolkovnik
2020-10-25
Underhållande och underfundig nytolkning av Holmes.
HerrNenne
2020-05-05
Väldigt trevlig introduktion till den här Sherlock & Watson och deras värld. Bra stämning rakt igenom. Lite tunt fall vilket skiner igenom i slutet.

2018-03-08
Steven Moffat är en lika märklig man som manusförfattare. Jag blir aldrig klok på hans ständiga pendlande som å ena stunden TV-fiktionens kanske största geni, å den andra dess kanske mest uppseendeväckande fiasko. Tack och lov är ”A Study in Pink” en praktfull triumf för geniet Moffat, och inte den klantiga plothålsmakaren.
wasteoftime
2017-07-12
Sherlock - A Study in Pink, är efter att ha sett om den, en bra förklaring till varför denna serie filmer om Sherlock Holmes och Doctor Watson blev en sådan hit. För det här är bra. Samspelet mellan Cumberbatch och Freeman är riktigt bra, och storyn drivs framåt med insyn i hur Sherlocks hjärna fungerar. Det är kul, småspännande och meddragande. Första filmen kan mycket väl vara den bästa. Trean är nära, men den får nöja sig med en tvåa för nu.
idaho1981
2016-07-22
Snyggt foto, spännande historia, intressanta karaktärer och grymt skådespeleri, det här gillar jag!
Grillo
2016-03-30
Som andra sagt tidigare: figurerna är allt, fallet rätt ointressant. Men underhållande är det. Får kolla vidare på de här filmerna.
#54
2016-01-08
Inga djuplodande karaktärsporträtt direkt, men hyfsat underhållande.
Hallkatla
2015-12-13
Jag kanske är konservativ men jag har lite svårt för att det ska vara Sherlock holmes i modern tid, jag anser att serien hade kunnat vara en egen med egna karaktärer, med en asperger detektiv och en doktor. Men den fungerar, skapligt.
AlbinWesley
2015-11-16
Bra introduktion till denna nya Sherlock med två mycket välkomponerade huvudkaraktärer. Fallet är, som andra kommenterat, inte så värst märkvärdigt. Känns lite showcase-artat liksom.
Rehn108
2015-05-03
Karaktärerna och deras interaktioner är allt, själva fallet är ingenting. Jag gillar verkligen gestaltningarna av Holmes och Watson, och hade man bara applicerat dessa på ett fall som faktiskt är lite kittlande, då tror jag att det hade blivit mycket bra. Hoppas att resten av avsnitten innehåller lite mer spännande fall.