2.7

Shanghai Kiss

En asiat-amerikansk skådespelare, bosatt i Los Angeles, tvingas leta upp sina rötter när han får ärva sin farmors hus i Shanghai.

Originaltitel Shanghai Kiss
Regissör Kern Konwiser, David Ren
Manus David Ren
Genre 2000-tal, Komedi, Drama, Romantik
Skådespelare Timothy Bottoms, James Hong, Kelly Hu, Byron Mann, Hayden Panettiere, Summer Altice, Ken Leung, Spencer Redford, Joel David Moore, Kathleen Lancaster, Oliver Yan

Dele
2014-09-02
Inte särskilt originell, men en ganska trevlig och sympatisk historia.
gubbenviktor
2013-06-09
O hjälp vilka höga betyg! Det här är ju ett riktigt bottenskrap! Jag är ingen filmvetare men här måste det handla om en mix av dåligt manus, dåligt regi och dåligt skådespeleri, framför allt från huvudrollsinnehavaren (kinesen). När han gick undan för att skälla på sig själv i en spegel fick jag nog. Han spände blicken i sin spegelbild och pratade frenetiskt jättefort och jättetyst. Textremsan översatte inte ens vad ha sa. (Jo. Riktig hyrfilm) Huh! Jag fick rysningar över hela kroppen. Det GICK inte att fortsätta se filmen efter det.
Rixn
2011-11-08
Klar 5a för att den visar så mycket av Shanghai, fast jag är ju lite färgad i mitt omdöme då jag bor där. En 4a sammantaget får det bli ändå - den lyfter lite på förlåten om problematik i det moderna Kina. Fast det bara skrapar på ytan är det intressant skildring. Jag väntar på fler filmer som tar vid, och då blir den här bra som fond till dem.
yrkeschaufföre
2011-06-22
Omoget och brådmoget mötas här. I en fantastisk kärlekshistoria kryddad med en nypa asiatisk visdom.
larox
2010-11-28
en sockersöt historia, tänk om livet var sådant!!!
Filmguden911
2010-09-30
Förvånansvärt bra. En liten suplise. Ligger på ett tomtebolag, hade väntat mig något annat. 3a med mersmak.
ZOeGa666
2010-07-23
Skön liten bagatell. Ken Leung är överraskade bra.
WederLight
2009-08-11
När jag började se på filmen så trodde jag att det skulle bli ytterligare en i raden av filmer man ser och sedan glömmer. Det finns dock en hel del bra i filmen som gör att den ändå står ut lite. Flera skådespelare som visar kvalitéer, och en ganska skön stämning. Kändes lite utdragen emellanåt och de tog inte vara på flera bra "sidestorys" som kunde vävts in i filmen bättre. Man borde fått se "Haydens" perspektiv också. Tänkte sätta en 2a, nu blev det en 3a och funderar faktiskt på en 4a. Tror det beror på vilket humör man är på.
FilmJoey
2009-07-16
Släpps i svensk utgåva av Njutafilms hösten 2009!
Diagoras
2008-07-23