Shadows in the Palace

En jungfru hittas hängd i kvinnornas kvarter i det Koreanska palatset. Den kvinnliga läkaren misstänker att det inte är självmord trots allt, och en avancerad detektivberättelse inleds.

Originaltitel Goong-Nyuh
Alternativ titel Goongnyeo
Regissör Kim Mi-jeong
Manus Kim Choi Sun-hwan
Genre 2000-tal, Drama, Mysterium, Thriller
Skådespelare Park Jin-hie, Kim Nam-jin, Seo Yeong-hie, Im Jung-eun, Jeon Hye-jin, Yoon Se-ah, Kim Seong-ryeong, Park Soo-young

uCj
2009-07-13
Kunde ha varit bättre. Men så ser man sällan bättre filmer inom genren, och därmed det höga betyget.
koldowsky
2008-01-18
stark trea! riktigt spännande och välproducerad thriller med alla för ursprunget typiska särdrag: pompösa miljöer, vackert foto, sadisitiska bestraffningar, fantastisk kostym, övernaturliga inslag samt långhårta jävlar! ;D det tar dock ett tag innan man sugs med i rafflet, men det är väl värt det! jagväntar redan med spänning på hennes (kim mi-jeong) nästkommande projekt :)
foppa99
2008-01-06
hade sopigt nog lite problem att särskilja karaktärerna hela filmen ;)mycket fint mättat foto i ett bra, annorlunda sevärt morddrama. o uCj du har rätt ang produktionsvärdet: SydK e duktiga och är det xå här
vixol
2007-12-29
Schysst deckare. Ärligt tala så är det som är mest problme med den här filmen att typ alla viktiga karaktärer är kvinnor i likadana kläder och det tar ett tag innan man vet vem som är vem.
uCj
2007-12-29
Det här verkar så lovande! Säkert min kopp te, och så vet man att det oftast är bra produktionsvärde på Sydkoreanska filmer!