1.4

Shadow Warriors

Ett team elitsoldater får i uppdrag att rädda några amerikaner amerikanska gymnaster som hålls fågna på en fängelseö.

Originaltitel Assault on Devil's Island
Regissör Jon Cassar
Manus Calvin Clements Jr, Steven McKay, Douglas Schwartz, Michael Berk
Genre Action, Äventyr, Thriller, 90-tal
Skådespelare Carl Weathers, Shannon Tweed, Billy Drago, Hulk Hogan, Martin Kove, Trevor Goddard, Mike White (III), Christopher Douglas, Billy Blanks

2016-11-03
Bättre detaljer men sämre helhet än tvåan. På det hela taget ungefär lika bra. Tweed överraskar positivt. (5+/15)
karlmats
2011-06-23
Här har nån tyckt att det var en bra idé att skriva ett manus som följer standardmallen till punkt och pricka. Allt som händer känns förutsägbart och klyschigt, nästan på gränsen till illamående. Men vi får trots allt ändå se både Hulk, Apollo Creed och en skaplig puppefest på Shannon Tweed så 1an klarar man sig nog undan ändå med viss tvekan. Billy Drago är i vanlig ordning ganska bra som badding också. Har man inte någon underlig fetisch för Hulk Hogan kan man dock lika gärna hålla sig borta, en random film från hyrsektionen på den lokala videohörnan är med största sannolikhet mer underhållande.
FilmGuden
2010-07-08
Hulk Hogan och Carl Weathers har mycket charm. Men i övrigt är det billigt och ingenting som sticker ut.
O´Reilly
2007-10-16
Actionfilm när den är som sämst!
2007-10-14
Egentligen så kass att den blir underhållande. Mycket muskler och vapen.
Krantzylvania
2007-04-10
Otrolig B-rulle!
jimmyringo
2006-08-31
Denna grabbfilm och b-action passar utmärkt att se med sina polare tillsammans med varsin pizza och öl. Den är faktiskt ganska underhållande,men manuset är kasst. Betyget blir 2+.
jimmyringo
2006-08-31
Linan
2006-01-06
Rolig på sitt sett. huruvida det är avsikligt kan man debattera
Swampy
2004-12-11