3.4

Shackleton

Berättelsen om Ernest Shackletons ödesdigra Antarktisexpedition 1914. Expeditionens fartyg krossas av packisen och äventyret blir en kamp för överlevnad.

Originaltitel Shackleton
Regissör Charles Sturridge
Manus Charles Sturridge
Genre Äventyr, Biografi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Kenneth Branagh, Embeth Davidtz, Corin Redgrave, Phoebe Nicholls, Matt Day, Kevin McNally, Elizabeth Spriggs, Rick Warden, Nicholas Rowe, Hugh Ross (I), Mark McGann, Michael Culkin, Ken Drury, John Grillo, Danny Webb, Celyn Jones

martineden
2014-10-31
[rek. 3] På många sätt är denna film en triumf! Fantastiska landskap och en mycket bra Branagh. Den känns ofta väldigt mäktig! Tyvärr tycker jag ibland att det saknas dramatisk precision; filmen blir en slags exposé som skyndar förbi de olika momenten. Det är som om regissören tar förgivet att alla känner till berättelsen och plikttroliget inkluderar de obligatoriska momenten. Lite mer dramatisk udd hade varit önskvärt. Dock, Bra!!! 3.
martineden
2014-10-31
origC-J
2009-08-18
Har sett hela versionen nu, verkligen imponerande. Bra skådespel, snygg rekvisita, bra manus, fantastiska naturbilder. Stabil fyra, kort sagt.
cadja
2006-11-17
Underbar film (tja, det ar ju tva). Inte en trakig minut, intressant, fangslande och, arligt talat, den har filmen borde de visa pa varenda management kurs! En san chef vill jag ha!
testify
2005-11-05
har hela boxen den e väldigt bra
pryzze
2005-01-12
Fantastisk historia. Har inte sett filmen men väl läst en bok om hur det gick till, måste se filmen.
origC-J
2005-01-12
Såg en kortare versionän tre-timmaren...helt okej dock. Känns väldigt realistisk