Sexykiller

Barbara tycks vara en helt vanlig tjej i tjugoårsåldern som studerar på universitetet? men det är hon såklart inte. En kavalkad av zombies, mördare, reanimationsmaskiner, postmodern ironi, oprovocerad nakenhet, slapstickhumor, motorsågar, och nakenhet följer. Filmen fungerar som en kvinnlig seriemördares videodagbok där Barbara berättar om sina upptåg och bragder i vilka männen bokstavligen faller för henne. Hon vill mitt i allt detta ändå möta kärleken, och tror sig finna en mördande like i Tomás, men han råkar bara ha uppfunnit en maskin som återuppväcker döda.

Originaltitel Sexykiller, morirás por ella
Alternativ titel Sexy Killer: You'll Die for Her
Regissör Miguel Martí
Manus Paco Cabezas
Genre Komedi, Kriminalare, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Macarena Gómez, Angel de Andres Lopez, Javier Ambrossi, Jimmy Barnatán, Carolina Bona, Alejo Sauras, César Camino, Juan Carlos Vellido, Nadia Casado, Juan Díaz, David Tenreiro, Fernando Ramallo, Ramón Langa

zonk
2012-04-24
Njae, blir bara mishmash av allt i den här slasher/horror-spoofen. En hel del kul uppslag, men det håller aldrig hela vägen, och blir bara en enda röra. En del inbitna slasher/horror-fans kan nog uppskatta den, som kul om än banal kommentar till genren.
100tonvalspäck
2011-12-13
Underhållande och förvånande nog ganska rolig. Effekterna är väl inte så roliga med allt cgi-blod, men i övrigt en snygg film.
Robkiller
2011-09-09
hmm.. spanskt flummig med en massa skämt och upptåg. Ingenting för mig, men visst kan se varför vissa kan gilla den.
Mat1az
2010-03-24
Ha ha! Ja, varför inte? Helt schyst rulle egentligen, riktigt rolig på sina ställen också. Påkostade och snygga effekter. Hade dock hoppats på en bättre och avslutande headshot.
Amour
2010-03-15
svårt att sätta ett rättvist betyg på filmer där man inte behärskar språket, hade iof subtitles men aja, ger den 3 för att göra det lätt för mig.
peterclash
2009-12-02
Re-Animator, Naked Killer och Dellamorte Dellamore blandas med en massa sköna (och en hel del billiga) popkulturella referenser.
mazquara
2009-09-25