3.2

Sexy Beast

Gal är en före detta gangster som har dragit sig tillbaka. Han tillbringar sina dagar i en lyxig villa i Spanien med sin fru och sina bästa vänner. En dag blir han uppsökt av sin före detta boss som försöker övertala honom att delta i en sista kupp.

Originaltitel Sexy Beast
Regissör Jonathan Glazer
Manus Louis Mellis, David Scinto
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Ray Winstone, Ben Kingsley, Ian McShane, Amanda Redman, Cavan Kendall, Julianne White, Álvaro Monje, James Fox, Robert Atiko

Adoniram
2021-05-14
Ben Kingsley har väl aldrig gjort en dålig insats, och inte här heller, men det är inte tillräckligt att bara se honom göra en vedervärdig gangster en timme av filmen. Halva speltiden hade varit mer än nog.
kanemura
2019-10-15
En av mina favoritfilmer! Stundom väldigt bra dialog och alla jag visat filmen för hittills har gillat den och beskrivit den som "fängslande". Väldigt spännande sista halva!
CinemaStrange
2015-09-17
Duger gott och väl som underhållning!
precineadd
2014-07-16
grinchen hade inte bara en helt egen film år 2000 utan stal även denna films slut
Werim
2014-05-05
Urspårad men helt och underhållningsvärde. Den når dock inga högre betyg.
AlbinWesley
2014-04-26
Öppnar vansinnigt snyggt på det där sättet som det nästan bara gör när regissören har sina rötter i musikvideor och reklam. Fortsättningsvis ser den bra ut men jag tycker färgtemat är en smula trist kanske. Lite onyanserat liksom. I övrigt är den helt klart suverän, stark trea åtminstone.
isecore
2014-04-11
Ben Kingsley är enda behållningen i filmen. Ray Winstone hade lika gärna kunnat posta in sitt deltagande och handlingen är så tillbakalutad att man nästan trillar av den. Emellanåt har den riktigt skön klippning men för det mesta är filmen rätt ointressant och leder till en klimax som inte är en klimax utan mest bara en gäspning.
Astrojacob
2014-03-07
OK Kingsley slår Guiness rekord i **** men intrig och manus både slow o lite rörig. Skön känsla dock och en knapp Trea som ren underhållning, inte mer.
Venatici
2013-11-18
Ben Kingsley är kungligt bra i denna film!
Nintendo64
2013-08-31