2.9

Sex and Fury

Ocho är en korthaj och ficktjuv i Tokyo. Efter att ha hjälpt en flyende anarkist, råkar Ocho få tag på de tre gangsters som var delaktiga i mordet på hennes far, och råkar i konflikt med japanska maffian som vill se henne död. En europeisk spion kommer in i bilden och komplicerar saker.

Originaltitel Furyô anego den: Inoshika Ochô
Alternativ titel Elder Sister: Ochô Inoshika
Regissör Norifumi Suzuki
Manus Tarô Bonten, Masahiro Kakefuda, Norifumi Suzuki
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 70-tal
Skådespelare Reiko Ike, Ochô Inoshika, Akemi Negishi, Ryôko Ema, Christina Lindberg, Jun Midorikawa, Rie Saotome, Yôko Mihara

Skapad 2019-10-29 av niebaotan
Reiko Ike syns i rollen som Ocho Inoshika, en hasardspelare och ficktjuv i tidiga 1900-talets Japan. När Ocho var liten så blev hon vittne till en hemsk scen där hennes fader mördades kallblodigt....   Läs mer »

Tsurugi
2016-02-02
Ingen höjdare alls. Första filmen jag sett med Christina Lindberg, och i denna gör hon för mig intrycket av att vara en av de värsta skådespelarna någonsin.
Sangraal
2015-09-04
Pendlar mellan en 3:a och en 4:a, tycker jag. Filmen saknar fokus, men är i övrigt riktigt bra. Reiko Ike är förstås behållningen; vilken utstrålning och närvaro (och vilken skönhet hon är)! Christina Lindberg är lika hopplöst tråkig som vanligt.
stgurgel
2015-06-08
Svårbedömd bergochdalbana. Några otroligt vackra actionscener, bland de bästa och hårdaste jag sett, blandas med uselt skådespel, christina lindberg som verkligen skämmer ut sig, en komplicerad handling som aldrig riktigt läggs fram i rätt ordning. Budgeten har istället lagts på foto och kostym som är finfint
idd
2015-04-06
Typisk pinku - många briljanta scener men tyvärr lika många tröttsamma sexistiska skräpscener..
AlbertSpica
2015-02-09
En av de mer välgjorda sleaze/sexplotaition filmerna jag har sett. Snygg,stilfull och påminner en del om "Lady Snowblood" men den har en del trista scener och fast att handlingen är ganska lätt att hänga med i är det ganska svårt att hålla reda på vem som är vem då alla heter likadant: Ochō Inoshika, Ogin Shitateya, Omiya, Okinu, Okoi, Osayo Igirisu osv...Bara Christina man kan hålla reda på ungefär.
Raimo_1985
2013-12-25
Konstnärligt och bra foto och allt, och några coola scener. Men något för mig är det inte. Såg den bara för att bocka av den på Christina Lindberg-listan, och det var nästan värt.
Hypostas
2013-09-24
Ganska snyggt plåtad men storyn är usel och det är svårt att ta filmen på allvar.
RichardEk
2013-07-08
Stilbildande våldsballett som har inspirerat både John Woo och Taratino. I samma anda som “blaxploitationfilmerna” med Pam Grier är det en våldsam film gjord i industrins ytterkanter, utan de moraliska restriktioner som mainstreamfilmer behöver förhålla sig till. Det blir minnesvärt, genreskapande snarare än genreföljande, om än kanske inte så makalöst kapabelt rent filmtekniskt. Bered er på scener som fascinerar och frånstöter lite på samma gång, allt med en japansk touch av poetisk och estetisk sentimentalitet och blodsprut omlindade runt varandra i en 'dance macabre'.
2013-07-06
Tre fantastiska scener samt Christina Lindbergs underbara engelska lyfter en rätt så tråkig film. (7+/15)
Dele
2012-08-18
Visst finns här en del visuellt effektiva moment, men utspelandes i en mansdominerad miljö med kvinnan naturligt framställd som underordnad, och med ett tydligt huvudsyftet att visa upp våld, blod och nakna kvinnor så framstår "Sex and fury" som ganska tröttsam, och omedveten. Att Christina Lindberg fick sin skådespelarkarriär p.g.a. sitt utseende blir här också extra tydligt när hon ska spela på andra språk än sitt modersmål. Hennes stela försök att oförmögen visa någon slags känslor slutar ärligt talat mest i komik, och filmen i sig mest som stundtals lyckat visualiserat snusk.