2.8

Serial Mom

En perfekt och idyllisk medelklassfamilj blir chockade när de upptäcker att en av deras grannar är på mottagarsidan av en serie obscena telefonsamtal. Men det är så att mamman tar personangrepp mot familjen väldigt personligt, och det visar sig att det är ingen annan än hon själv som ringer dessa samtal. När attackerna mot hennes älskade familj bara trappas upp börjar folk dö. Polisen kommer närmre och närmre sanningen... Håller familjeidyllen på att splittras?

Originaltitel Serial Mom
Regissör John Waters (I)
Manus John Waters (I)
Genre Komedi, Kriminalare, Skräck, 90-tal
Skådespelare Matthew Lillard, Kathleen Turner, Ricki Lake, Traci Lords, Sam Waterston, Mink Stole, Patricia Hearst, Mary Jo Catlett, Justin Whalin, Patricia Dunnock, Suzanne Somers, Scott Morgan, Walt MacPherson, Lonnie Horsey

Skapad 2019-12-16 av paycheck
En familj som verkar helt perfekt blir upprörda när de får reda på att en av grannarna har tagit emot vulgära telefonsamtal. Mamman i familjen är inte helt normal och det är nämligen hon som r...   Läs mer »

Skapad 2019-12-14 av MfAP
\"This film is a true story. The screenplay is based on court testimony, sworn declarations, and hundreds of interviews conducted by the film-makers. Some of the innocent caracters' names have been ch...   Läs mer »

djonipony
2021-11-02
Kul och bra Turner. Filmen: svag trea.
Dele
2019-08-15
Småfyndig och underhållande komedi. Kathleen Turner är bra.
2018-06-04
Som vanligt med John Water så finns det poänger och detaljer jag gillar otroligt mycket mer än jag gillar filmen som helhet.
lucius
2018-04-02
Älskar såna här filmer. Fattar inte varför den var en rekommenderad 2a. Stark 4a.
Djason
2016-11-07
Kathleen Turner bär upp den här filmen som inget annat, för egentligen är denna film ganska slät.
2016-08-15
Rubbad svart humor som visade sig passa min smak. Turner passar bra i rollen och det flirtas med mängder av gamla skräckisar, riktiga seriemördare osv. Så som skräcknörd är den bra bara för den sakens skull.
Tatty
2016-05-14
Alltid gillar denna filmen för den är så bra, lite rolig men ändå så galen. Mamman är så cool.
Fläskkäft
2015-04-27
Kathleen Turner är en duktig skådis med både charm och skön humor men det hjälper inte alls här tyvärr. Filmens utförande och manus är många gånger rent uselt, jag skakar på huvudet och funderar på att stänga av. Förutom Turner förekommer alltför många undermåliga skådespelarprestationer och hela konceptet blir för dumt till slut.
2014-11-07
Den här filmen är helt fenomenal! Jag kan inte se den tillräckligt många gånger, och Kathleen Turner är fullständigt lysande i titelrollen! Det här är riktigt sjuk, svart humor, och jag har minsann aldrig sett något liknande i hela mitt liv. Om du inte sett den, gör det nu. Du kommer dels tjuta av skratt, dels äcklas och dels imponeras av Turner.
RobinsTaste
2014-02-23