2.6

Serial Killer

Film om en av USA:s värsta seriemördare - Ted Bundy. Filmen är semi-dokumentär och man får följa Bundy genom livet och hans brott.

Originaltitel Ted Bundy
Regissör Matthew Bright
Manus Stephen Johnston, Matthew Bright
Genre Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Michael Reilly Burke, Steffani Brass, Boti Bliss, Julianna McCarthy, Eric DaRe

2019-08-05
Rätt okej... även om skådespelarna var si och så!!!
2016-10-29
Bra, spännande, intressant och välgjord filmbiografi om Ted Bundy. Skådespelarna gör bra ifrån sig. Svag 5:a.
2014-11-08
Jag tycker denna film är klart sevärd om man är intresserad av mord eller brottshistoria. Här följer vi en av de mest facinerade seriemördare i USA`s historia. Det finns en bättre TV-film om Ted Bundy med Mark Harmon men denna film glädjer i alla fall Bundy-intresserade. Jag vet att en psykolog kanske skulle passa mig men detta är intressant.
Berniey
2013-07-06
Ytterst svårbedömd film då det hade behövts en längre historia om denne svårt sjuke man, den går aldrig in på djupet och känns väldigt ytlig, men den har en äkta 70-tals atmosfär och jag tycker skådespelarna är så pass övertygande att lite mer än godkänd är den allt, trots dess brister.
Terran
2010-06-11
Skulle kunnat ge den en tvåa, men när ettan bottnar i att jag inte riktigt känner igen Ted Bundy i rolltolkningen, så har man ju liksom misslyckats med hela filmen, enligt mig.
Cim-Inc
2010-04-06
Bra filmatisering om den totalt vrickade Ted Bundy....Sjuk människa.... Tur att han är död nu.
fanny7504
2010-01-23
Okej film om Bundy. Stämmer ganska bra med historien. Skulle däremot hellre rekommendera filmen The Deliberate Stranger med Mark Harmon som är tre timmar lång och som visar mycket mer av polisens arbete under den här tiden.
UslaVesslan
2010-01-18
Helt okej, ovanligt bra för att vara film om en seriemördare. Ofta tar de i så de skiter på sig helt i onödan.
ami86
2009-12-25
Helt okej filmatisering. Rätt fascinerande story.
väggar
2009-11-19