Bröllopskaos

Claude och Marie Verneuil, ett traditionellt och katolskt överklasspar, har fyra döttrar. Även om de alltid försöker visa att de är fördomsfria, tycker de fortfarande att det var svårt när deras första dotter gifter sig med en muslim, deras andra en judisk man och deras tredje en kines. Nu har de höga förhoppningar att yngsta dottern gifter sig i deras kyrka.

Originaltitel Qu'est-ce qu'on a fait au Bon Dieu?
Alternativ titel Serial (Bad) Weddings
Regissör Philippe de Chauveron
Manus Philippe de Chauveron, Guy Laurent
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Christian Clavier, Chantal Lauby, Ary Abittan, Medi Sadoun, Frédéric Chau, Noom Diawara, Frédérique Bel, Julia Piaton, Emilie Caen, Elodie Fontan, Pascal N'Zonzi, Salimata Kamate, Tatiana Rojo, Loïc Legendre, Elie Semoun, Nicolas Buchoux, David Salles

Ghostface
2021-04-25
Lite väl präktigt slut kanske men det är ju en komedi och här fanns en genuin humor.
annri9
2017-06-23
Komisk film. Är man på rätt humör så blir det en hel del skratt.
gjoob
2016-07-15
Under stora stunder underhållande. Att det sedan kommer det obligatoriska tillrättaläggandet för att bevisa filmskaparnas oskuld och välvilja kan man ha överseende med då många skämt faktiskt är väldigt roliga.
ulpe01
2016-03-25
Humor kring stereotyper och rädsla för det man är obekant med. Inget nytt under solen liksom. Har ändå något som charmar mig lite, kanske är det något så enkelt som språket... En ganska svag trea.
annihilat0r
2015-11-14
"Qu'est-ce qu'on a fait au Bon Dieu?" har en speciell, aningen snusförnuftig, humor med kapacitet att träffa tittare helt rätt. Den träffade just mig halvbra. En tramsig men småtrevlig berättelse.
Robodan
2015-10-30
Lite mossig och ett väldigt hastigt och tillrättalagt slut, men långa stunder rolig tycker jag. Det är för mig fördomsfullheten och att de ser dumma stereotyper man skrattar åt, inte stereotyperna i sig. Det blir pinsamt och lite befriande med den franska konservativa inställningen till allt som är nytt och främmande. Filmen vill ändå säga att vi bara är människor, fast på ett lite hafsigt och flamsigt sätt.
den_vita_apan
2015-10-14
Gräslig och genomrasistisk.
drj
2015-10-02
Buskis
need_sleep
2015-09-13
Klart charmig. På typiskt franskt maner är det många spännande karaktärer i filmen. Charmigt berättad och småmysig. Får en 4:a.
KatjaF
2015-08-23
Sjukt rolig dialog och jag som normalt inte ser så mycket komedier älskade den!