1.3

Sektor 236 - Tors vrede

En pluton fjälljägare försvinner mystiskt i vildmarken under ett hemligt uppdrag. En specialstyrka skickas ut för att ta reda på vad som hänt dem. Samtidigt är ett gäng ungdomar helt ovetande ute på hiking i området. Ungdomarnas mobiltelefoner tappar plötsligt täckning och kompasserna slutar fungera. De går vilse och försvinner en efter en. De inser snart att de är jagade som djur...

Originaltitel Sektor 236 - Tors vrede
Regissör Björne Hellquist, Robert Pukitis
Manus Björne Hellquist
Genre Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Tintin Anderzon, Fredrik Dolk, A R Hellquist, Jan Johansen, Daniela Miteska, Viktoria Hedberg, Daniel Janzen, Tina Ericksson, Daphne Leon, Björn Ericson, Natasha Semenets, Rickard Green, Lars Lundgren, Anna Nilsson, Sofia Windroth

KyLLo
2019-01-09
Ja, vad ska jag säga? Det är förvånande att de har lagt ned så mycket arbete på något så dåligt. Exempelvis helikopter, vapen och skyddskläder helt bortkastat. Det kändes mer som amatörskräck i skogen än science fiction. Jag gissar att de hämtat lite inspiration från gamla Hamilton-filmer. Det fanns mycket som jag störde mig på. Usla skådisar, amatörmanus, ljudet som var så ojämnt (saknade textning), klyschor, irriterande personer, övernaturlig skräck och billiga effekter. Det tog mig ganska många tittar för att orka ta mig igenom hela. Som skolarbete hade den säkert spöat resten av skolan bara genom att få med en helikopter, vapen och Fredrik Dolk, men skolarbete och Youtube är en sak och kommersiell långfilm något annat. En sån här film vill jag inte betala en enda krona för att se. Inte heller är den i närheten av ett högre betyg.
FabianBom
2012-09-03
För lite av både Jan Johansen och Freddan Dolk
Noseman2005
2012-06-05
Lyckligtvis stängde min hjärna av sig i ren självbevarelsedrift. Hutlöst dåligt!
Docklands
2012-01-20
Gillar filmer som känns som, eller är rena studentarbeten. Jag må vara en av få som ärlig säger att jag gillar hantverket här och hoppa på mera ifrån Hellqvist, han har verkligen potential att utvecklas till något stort. Man har lyckats skrapa ihop en jäkla bra rekvisita som man även utnyttjar till max. Dialogerna kan vara påtvingat plastiga vid några få tillfällen, men det var allt jag störde mig på. Men annars så är det verkligen sådan här film jag själv vill göra, fast med mera gore då rå =)
2011-11-04
Genomgående totalt obegåvat, charmlöst och tråkigt. Detta är inte en kalkon - detta är bara ett hån mot allt som kan kallas yrkesstolthet (om så bara på ideell hobbynivå). (2/15)
filmfreak1
2011-10-21
Det absolut sämsta jag någonsin har sett och kommer att se, något annat vore en sensation. SVAG 1a!!!!!
DrT
2011-10-19
Oj, Sverige har äntligen fått en modern och värdig motsvarighet till Edward D Wood Jr's klassiska kalkonfilm Plan 9 from Outer Space (1959). Absolut bäst var att alla scenerna där skådespelare steg av och på en helikopter (och de var många) hade fått ett eget och återkommande musikaliskt tema som skulle illustrera "spänning", men som istället (ofrivilligt) underströk hur utdragna dessa scener i själva verket var. Därefter måste man också nämna det faktum att musiken märkbart sänktes då skådespelarena skulle prata, för att sedan höjas igen när de fortsatte.
Taliah
2011-10-19
Grattis svensk film, det här var det absolut sämsta jag sett i hela mitt jävla liv.