2.1

Season of the Witch

Behmen, en modig riddare under 1300-talets pestdrabbade Europa har fått i uppdrag att transportera en flicka som anklagats att ha startat pestepidemin till sin rättegång. Behmen tror att hon är oskyldig och tillsammans med en försiktig grupp med anhängare slår de sig fram genom mystiska och förrädiska landskap för att komma till en helig plats där hennes oskuld kan bevisas och Europas förbannelse kan hävas.

Originaltitel Season of the Witch
Regissör Dominic Sena
Manus Bragi F Schut
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Ron Perlman, Stephen Graham, Ulrich Thomsen, Stephen Campbell Moore, Robert Sheehan, Claire Foy, Christopher Lee, Rebekah Kennedy, Nicholas Sidi, Rory McCann, Matt Devere, Kevin Killebrew (röst)
Betygsantal 2035

wasteoftime
2017-05-07
Oj hjälp, är min första tanke, och det får erkännas att det inte är så dåligt som man kan tro. Men dåligt, jotack, det är det. Det är svårt att förstå riktigt varför den här filmen gjordes. Det är väl för all del faktum för många filmer, men det känns ju inte som att det ligger något genuint intresse för tidsperioden, eller ens för riddare eller annat sådant medeltidshäftigt. Eller så ville man säga att, ja jag vet inte. Det är så många fel, och de lyckas inte bli rätt, vilket de ju ibland kan bli. 2,1 på SH-skalan.
2016-10-28
Skådespelarna gör ju väldigt bra ifrån sig och storyn är det väl inget större fel på. Dock hade filmen kunnat göras mycket bättre. Stark 2:a.
Engravadlax
2016-03-22
De-bal-zaq är tidernas bästa prästnamn.
EvilNed
2016-01-10
Den här filmen har alla förutsättningar för att få en etta. Men trots det så lyckades den faktiskt underhålla här och där. Är också förvånad över att vissa karaktärer inte utvecklas åt de håll man förutspått efter första akten.
precious_death
2015-08-20
Härlig B-filmskänsla! Cage ungefär så bra som han brukar. dvs hyfsat överspelat, men Perlman funkar ju alltid.
JonteW
2015-05-26
Slött regisserad medeltidsfantasy med skådespelare som inte ens kämpar det minsta för att hålla glöden uppe. Synd för den hade egentligen en potential, faktiskt.
siggelund
2015-03-15
Svag tvåa. Oerhört korkad syn på korståg och häxjakt kombinerat med en slö roadmovie-action och oengagerat skådespeleri. Undvik.
Raxit
2014-08-18
En mycket trött och uppgiven Cage struttar runt i en lustig hjälm och tänker på att få lön. Filmen misslyckas med mycket trots att det fanns förutsättningar i form av budget, skådisar och platser. Blä.
Urfbert
2014-07-26
Filmen har potential. Att sätta Cage i en roll sänkte den dock rätt rejält. Jösses.
2014-07-15
Manuset är riktigt dumt. Vid närmare eftertanke så vet jag nog inte riktigt vad filmen handlade om. Dessutom var CGI-effekterna onödigt fula. Men pratar vi tempo så finns det inte mycket att klaga på. Stämningen är okej och Cage är cool. I mångt och mycket samma brister och fördelar som Van Helsing. Knappast bättre än sitt rykte, man fan så mycket mer underhållande. (7/15)