2.6

Sea Wolf

Den beryktade Kapten Wolf Larsen ses av sin besättning som djävulen i mänsklig form. Han styr sitt skepp ?Ghost? med järnhand genom stormande hav. Två ovälkomna fripassagerare tas upp och den redan hårda stämningen ombord blir till ett helvete, alltmedan århundradets storm tornar upp sig över horisonten. ?Sea Wolf? är ett storslaget äventyr till havs i samma stil som ?Master and Commander? och ?Hornblower?, med Sebastian Koch från Oscarvinnaren ?Undergången?

Originaltitel Sea Wolf
Alternativ titel Varg-Larsen
Regissör Mike Barker
Manus Jack London, Nigel Williams
Genre Äventyr, Drama, Mini-serie, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Sebastian Koch, Tim Roth, Neve Campbell, Stephen Campbell Moore, Andrew Jackson, Tobias Schenke

2012-06-26
Påtagligt segdragen och allmänt tråkig film med lång speltid. 2 av 10.
Djason
2012-03-09
Oj så segt och långrandig denna film var. Dock är Sebastian Koch bra som Wolf Larsen. Allt medans århundradets storm tornar upp sig, var inte mycket till storm anser jag.
malmbäck
2012-02-11
Sövande.
martineden
2012-01-04
En bra film. Matinéäventyr. Koch och Roth är bra i sina roller annars är skådespeleriet ganska ojämnt. Neve Campbell är ganska intetsägande i sin roll. Wolf Larsen är klart en monumental karaktär som ypperligt gestaltas av Koch. Bra! 3.

2011-10-02
Koch och Roth är suveräna, bittra, elaka karlar.
Floop
2011-07-23
Om jag får två söner så ska jag döpa dem till Varg och Död och sen få dem att battla.