2.9

Screamers

På en avlägsen gruvplanet förstörd av krig har forskarna byggt det perfekta vapnet: Screamers, en självreplikerande mördarmaskin med ett enda syfte; att jaga reda på och döda alla fiender. Men Screamers har fortsatt utvecklas utom människans kontroll. Baserad på en berättelse av Philip K Dick.

Originaltitel Screamers
Regissör Christian Duguay
Manus Dan O'Bannon, Miguel Tejada-Flores
Genre Skräck, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Peter Weller, Andrew Lauer, Michael Caloz, Charles Edwin Powell, Roy Dupuis, Jennifer Rubin, Ron White, Jason Cavalier, Leni Parker, Liliana Komorowska

Skapad 2019-12-05 av AddeColciago
På en avlägsen gruvplanet har forskare skapat Screamers; en mördarmaskin utan dess like. Olyckligtvis har utvecklingen gått människorna ur händerna och till slut tappar de kontrollen och tvingas...   Läs mer »

Robkiller
2021-11-08
Underhållande och håller intresset uppe, börjar kännas lite till åren dock.
Starkbröl
2021-08-16
Kvalitets-B-scifi, känns äldre än den är dock på grund av låg budget och åttiotalseffekter. Weller har pondus. Hade man varit tretton och sett den när den släpptes så hade den varit hur fet som helst.
myslas
2020-08-15
Riktigt underhållande lågbudget-SF med Robocop i huvudrollen. Regi och skådespeleri är inte filmens styrka direkt men i övrigt är den solid.
Rele
2019-10-24
Jag måste nog hålla mig skinnet och ge en tvåa idag.
Megalon
2017-08-29
Spännande sci-fi rulle. Ganska påkostad med helt ok effekter. Klart sevärd. Jämför man med dagens b-filmer i sci-fi genren så slår denna de flesta!

2015-12-10
Ganska bra film faktiskt. Bra mix av sci-fi och lite skräckbetonat i ytterst mild grad. 5/10
Hypostas
2015-09-03
Höjning till tvåa efter omtitt. Det här är verkligen ingen bra film, men den har ändå vissa förtjänster som gör den värd att se för den som likt mig försöker se alla filmatiseringar av Dicks verk.
Halofreak92swe
2015-02-21
Spännande och snygg sci-fi med tung och mysig postapokalyptisk stämning. Peter Weller och Jennifer Rubin spelar bra tillsammans. Trots B-känslan så är det en bra film, med lite större budget och aningen längre så hade det kunnat bli en riktig hit.
AlbinWesley
2014-05-14
Visst är det väldigt B-betonat, men vissa scener är väldigt bra och singularitetstematiken görs rättvisa. Människa/maskin och artificiell intelligens får filmen nästan helt för sig själv, synd att en fånig kärleksrelation ska in och störa dock.
Ima_Tree
2013-12-23
Är det här en bra bok från början så har den verkligen dragits i skiten i och med den här filmen. Jag förstår verkligen inte alla höga betyg. Viss snygg scenografi från och till, men överlag andas det b-film med sunkiga skådisar, fula effekter, dumma repliker och usel taskig handling. Och jag kan verkligen tugga i mig det mesta så länge det är sci-fi. Smörja.