1.7

Scream 3

Utspelas i Hollywood under inspelningen av "Stab 3 - Return to Woodsboro", en thriller som ställer nya frågor om de händelser som skrämde en hel stad - och fortsätter att skrämma Sidney Prescott. Hon har tagit sin tillflykt till ett avlägset beläget hus i norra Kalifornien.

Originaltitel Scream 3
Regissör Wes Craven
Manus Ehren Kruger
Genre Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Neve Campbell, David Arquette, Courteney Cox, Patrick Dempsey, Scott Foley, Liev Schreiber, Parker Posey, Emily Mortimer, Deon Richmond, Matt Keeslar, Jenny McCarthy, Lance Henriksen, Jamie Kennedy, Carrie Fisher, Kelly Rutherford, Lynn McRee, Josh Pais, Patrick Warburton, Heather Matarazzo, Roger Jackson (röst)

Skapad 2019-11-10 av Rollywood
Här kommer den avslutande delen inom Scream- trilogin. Det har gått en tid sedan Sidney (Neve Campbell) gick på College och hon har nu lämnat civilisationen och flyttat till en hemlig ort uppe i b...   Läs mer »

ZoIX
2024-04-03
Tramsigt men underhållande.
2022-11-25
Höjer upp betyget ett snäpp efter en omtitt efter 20 år. Rörigt värre när filmen spretar åt alla håll i detta mindre bra manus. Men det reder ut sig efterhand och de lite nya miljöerna är positivt. Sitter rätt nöjd mot slutet ändå.
karlmats
2022-11-07
En steg nedåt från de två första men det var väl oundvikligt, en filmserie som lever på att dekonstruera genren går väl till slut cirkeln runt och blir det som den börjar med att parodisera. Williamsons vassa dialog saknas och det är en del saker som inte känns helt genomtänkt i utförandet. Tydligen ville varken Craven eller Campbell vara här och det kanske hänger ihop med resultatet. Samtidigt tycker jag det är kul att besöka det här gänget igen också så jag är beredd att förlåta en hel del. Vinkeln med sexgalna Hollywood-producenter blev ju inte mindre aktuell av att man i eftertexterna kundje skönja Harvey Weinstein som producent, undrar hur mycket han satt och skrockade åt den här filmen egentligen? En ganska stark 2a ändå, finns helt klart sämre avslutningar på trilogier än så här.
Zingostar
2021-09-08
Den sämre av de tre original Scream-filmerna. Men fortfarande en skräck/thrillerfilm som är bättre än mycket annat i samma kategori.
AngelsDiary
2018-03-13
Kändes som ett trött framtvingat slut.
päronanton
2017-08-28
Även fast det är mycket upprepning så tycker jag denna är underhållande, den ger spänning! Den får en trea utav mig, också för att Scream är klassiker!
2017-04-08
Inget nytt här men det funkar ju ändå. Jag undrar om jag sett den sen den kom?
2016-10-20
Jag såg den här på VHS ett par gånger under början av 00-talet och då tyckte jag den var vedervärdig. Igår kväll bestämde jag mig dock för att se om filmen och den är faktiskt betydligt bättre än jag mindes att den var. Jag kan faktiskt inte begripa hur jag kunde tycka att den här filmen var dålig när jag såg den första gången, för den är faktiskt inte dålig. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån och filmen är väldigt spännande och oförutsägbar. Det händer en hel del oväntade saker.

2016-07-04
"Don´t fuck with the original!" är en skräckfilmsregel som vissa följer och vissa inte. Men kunde tro att metaskräckisarnas metaskräckis skulle göra just det? Scream-serien fick dock viss revansch med Scream 4. Även tv-serien Scream har lyckats ha glimten i ögat och är därmed - enligt mig - bättre än både Scream 2 och Scream 3.
2015-12-30
Hehe, skojigt även en tredje gång. Läskigt? Knappast, men det efterfrågade jag inte heller.