2.5

Scream

11 år senare har Sydney återvänt hem till där allt började. Men en copycat har börjat göra liknande mord. 25 år efter att Sidney och hennes vänner stoppade två seriemördare, nu vittnar de en ny era där mördarens mål inte är att döda dem utan deras barn...

Originaltitel Scream
Alternativ titel Scream 5
Regissör Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett
Manus Guy Busick, James Vanderbilt
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Neve Campbell, Courteney Cox, David Arquette, Marley Shelton, Jack Quaid, Jenna Ortega, Jasmin Savoy Brown, Kyle Gallner, Dylan Minnette, Mason Gooding, Mikey Madison, Melissa Barrera, Sonia Ammar

dudson
2022-07-10
Genom-Usel! Totalt äckligt woke och helt pk hjärntvättad. Samt usla "skådespelare" Nej Scream filmerna har ju aldrig varit bra direkt. Men denna nyinspelning sög totalt!!
Ful_fisk
2022-05-05
Jodå, det funkar än, trots Wes Cravens frånfälle! Ingen Scream-film har varit riktigt fenomenal sedan ettan, men de är såhär långt alltid värda att se och bjuder alltid på en utsökt satir och kommentar på samtidens skräckfilm. Den biten är också det som fungerar bäst i den här filmen; all story och så flöt på rätt hyggligt, men det var i meta-bitarna som mitt leende gick brett nog att jag kunde käka bananer på tvären. För min del får det gärna bli en sexa någon gång i framtiden. Apropå siffror så är det ju helt briljant att filmen ändå heter som originalet, precis som så många requels före den!
Manickplay
2022-04-29
Fruktansvärt bleka, klyschiga dialoger. Skådespeleriet är inget vidare och totalt förutsägbar. Jag fick kämpa mig igenom dessa 2 timmar med påsar i ögonen.
2022-04-29
Suverän! Ångrar inte att jag såg den!
2022-04-10
De här filmerna var inte bra då och den här filmen var också riktigt usel...
ekneB
2022-04-09
Spontant så känns dom låga betygen som att man inte vet reglerna i franchisen! Det här var precis vad jag förväntade mig och jag fick vad jag förväntade mig! Finns en par drawbacks men generellt riktigt bra! Alla call backs gör att jag sitter och småfnissar mig igenom filmen. Är den perfekt? Nja, men tillräckligt för en svag 4a!
amam
2022-02-23
Den var väl okej men jag vet inte riktigt om slutresultatet blev så starkt. Saknade bra karaktärer, den enda som jag gillade av de nya var Ritchie. Också så blev jag lite distraherad av att Dylan Minnette är SJUKT lik Freddie Prinze Jr. Typ så att man misstänker att han är biologiska pappan, så pass lik. Störde mig lite väl mycket på att nästan alla karaktärerna var typ Robocop och kan bli skjutna, knivhuggna osv och så bara rycka på axlarna åt det.
Engravadlax
2022-02-17
Jag hejade på Ghostface.
sven_usling
2022-01-25
Dåligt skrivet, regisserat och stundtals spelat. Klyschorna haglar tätt, men inte på ett självmedvetet sätt och där det försöker vara självmedvetet är det fasansfullt dåligt.
PeterTheW
2022-01-24
Inget större fan av Scream men hade byggt upp lite förhoppning. Tyvärr är det så fruktansvärt dåligt spelat, fånigt och så jäkla skitnödigt självmedvetet att hela metagrejen kraschar och brinner.